Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumele de transport feroviar dintre China și UE ar putea crește în a doua parte a anului

Situația din 2022 ilustrează foarte bine, așa cum arată un raport Upply referitor la transportul feroviar de marfă, modul în care fluctuațiile de pe piața de transport maritim și aerian influențează constant transportul feroviar de marfă între China și UE.

În 2023 probabil că unele condiții care au generat modificări anul trecut se vor disipa. Legăturile de transport aerian de marfă dintre China și Europa vor fi reluate treptat după redeschiderea din China, iar tarifele de transport maritim scad la nivelurile de dinainte de pandemie, în timp ce calitatea și fiabilitatea serviciului cresc. Deci piața transportului feroviar de marfă China-UE trebuie să se adapteze la această nouă normalitate.

La nivel macro, redeschiderea Chinei ar putea crește iar volumele, dar cel mai probabil începând cu a doua jumătate a lui 2023, deoarece inflația, escaladarea războiului și încrederea redusă a consumatorilor vor continua să afecteze cererea din Europa în prima parte a anului.

În circumstanțele economice și politice în schimbare, apariția unui lanț de aprovizionare global mai fragmentat ar putea avea un impact pe termen lung asupra volumelor de transport feroviar de marfă între China și UE. Potrivit celui mai recent sondaj privind încrederea în mediul de afaceri realizat de Camera de Comerț Germană din China, localizarea – „în China, pentru China“ – și diversificarea lanțului de aprovizionare sunt cele două strategii predominante adoptate de companiile germane pentru a face față politicii anterioare Zero Covid și tensiunilor geopolitice în continuă creștere.

În afară de impactul scenariului macroeconomic, există câteva aspecte care pot influența operațiunile de transport feroviar de marfă care merită o atenție deosebită. Unul dintre ele este comerțul electronic transfrontalier: creșterea rutei China-Liege indică rolul esențial al comerțului electronic pe piața de transport feroviar de marfă China-UE, iar acordul dintre Cainiao și DHL, încheiat în februarie 2023 pentru a înființa o rețea de distribuție în Polonia, arată un interes susținut al investitorilor chinezi pentru cultivarea acestei piețe. Totuși, doi factori ar putea umbri așteptata dezvoltare. În primul rând, comerțul electronic transfrontalier chinez va trebui să facă față provocărilor legate de reglementare și logistică: AliExpress citează regulamentul privind TVA care a intrat în vigoare în 2021 și perturbările logistice (costurile și blocajele din lanțul de aprovizionare) din cauza războiului ca fiind principalele probleme din domeniu. Și fără un sfârșit clar al crizei energetice și al inflației aceste provocări par să fi devenit un element permanent. În al doilea rând, schimbările în comportamentul de cumpărare arată că populația sprijină din ce în ce mai mult comerțul electronic intern. Potrivit sondajului transfrontalier privind cumpărătorii online realizat de International Postal Corporation în 2022, când au fost întrebați despre viitoarele intenții privitoare la comerțul electronic, 74% dintre respondenți îl favorizează pe cel intern și 58% pe cel din țările vecine. Doar 38% sunt dispuși să cumpere mai mult din China.

Articole similare

Ad