Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR semnaleaza faptul ca abordarea de succes in rezolvarea problemelor din economia romaneasca este cea ciobaneasca

UNTRR semnaleaza faptul ca abordarea de succes in rezolvarea problemelor din economia romaneasca este cea ciobaneasca, in conditiile in care politicienii alesi par sa fie preocupati sa distruga Romania si nu sa o dezvolte.
Rezultatul protestului crescatorilor de animale confirma ca aceasta abordare este singura metoda care poate determina autoritatile din Romania sa asculte solicitarile reale ale celor care mentin Romania in functiune si care o dezvolta.
 

In ultimele 3 luni, UNTRR a notificat constat autoritatile competente ca pretul RCA platit de transportatorii rutieri a crescut aberant, ca nu are o acoperire economica si ca impinge companiile mici la faliment si pe cele mijlocii si mari la schimbarea sediului social in alte tari, cu efecte negative majore asupra economiei romanesti. Pana in prezent, autoritatile din domeniu nu au venit cu nicio solutie, ba chiar s-au aratat mirate de preturile la asigurarile RCA pe care au ajuns sa le plateasca transportatorii rutieri.
UNTRR atrage atentia asupra unor piste false lansate de autoritatile din domeniu in ultima perioada cu privire la rezolvarea situatiei din piata RCA. Una dintre acestea este posibilitatea incheierii de asigurari RCA pentru autovehiculele inmatriculate in Romania in alte state membre ale Uniunii Europene.
Conform informatiilor stranse de UNTRR in dialogul cu asiguratori straini si alte asociatii membre IRU, Directiva 103/2009 obliga statele membre sa se asigure ca autovehiculele inmatriculate au asigurare de raspundere civila obligatorie (RCA). Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) indeplineste aceasta cerinta prin Art. 15, alin. 2, din Ordinul 23/2014, unde conditioneaza vanzarea asigurarii de raspundere civila obligatorie de catre o firma autorizata de ASF in Romania.
Daca ASF ar renunta la aceasta prevedere si ar permite utilizatorilor sa-si asigure RCA autovehiculele la un asigurator din alta tara, ar trebui indeplinite si urmatoarele conditii:
1. Legislatia tarii in care ne-ar interesa sa incheiem o asigurare RCA/Carte Verde (de exemplu Polonia, unde o asigurare RCA pentru un camion porneste de la 300 euro) ar trebui sa ne permita legal acest lucru. UNTRR continua demersurile de informare asupra acestei posibilitati incepute cu asiguratorii si asociatiile membre IRU din Europa de Est
2. Foarte probabil asiguratorul care ar urma sa incheie o asigurare RCA pentru un autovehicul inmatriculat in alt stat va trebui sa puna la dispozitia ASF o baza de date in format electronic, astfel incat ASF sa se asigure ca vehiculele inmatriculate in Romania sunt asigurate RCA potrivit Directivei 103/2009
3. In vederea solutionarii dosarelor de dauna, societatile de asigurare din alte tari ar trebui sa aiba o prezenta regionala suficient de buna in Romania, astfel incat pagubitii RCA sa nu fie nevoiti sa mearga pana in tara respectiva pentru a-si rezolva dauna. Aici un mare plus il poate avea o firma de asigurari care are prezenta si in Polonia si in Romania. Ramane doar sa isi doreasca sa vanda RCA/carte verde din Polonia catre autovehicule inmatriculate in Romania la preturi de 10 ori mai mici.
4. In situatia in care toate punctele de mai sus sunt indeplinite, mai ramane de stabilit tariful oferit pentru o polita RCA care trebuie sa fie asemanator cu cel acordat firmelor de transport rutier din tara de origine a asiguratorului (tot 300 euro sau apropiat si pentru vehiculele inmatriculate in Romania si asigurate in Polonia, de exemplu)
UNTRR va continua demersurile pe plan intern si international in vederea obtinerii reducerii valorilor asigurarilor RCA la nivelul suportabil de la inceputul anului 2014. UNTRR sprijina orice actiune similara in acest sens.
UNTRR atentioneaza ca piata libera RCA este in pragul colapsului in Romania si solicita interventia imediata a Guvernului, sa nu astepte producerea unei catastrofe, sa intervina pentru limitarea valorilor asigurarilor RCA/carte verde la maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de marfuri si persoane care fac transporturi rutiere internationale, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local si la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme. Consiliul Concurentei nu poate avea opinii decat legate de o piata libera, ar fi bine sa se preocupe sa fie si functionala. Cand piata libera nu mai functioneaza, solicitam masuri proactive si nu reactive! Solicitam corectii inainte sa fie prea tarziu!
VREM REZULTATE IN CIFRE SI NU IN VORBE SAU POVESTI: IN CIFRELE VALORILOR RCA PENTRU 2016!

Articole similare

Ad