Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Clienții transportă mai puțini paleți, deci organizarea grupajelor este mai dificilă

Astrid Impex are șapte ansambluri care fac grupaje de mărfuri generale, tur-retur, pe relațiile Cehia, Ungaria, Austria, Polonia, și Slovacia, unde, așa cum observă managerul firmei, Virgil Brașovean, a început să scadă economia, deși inițial semnalele nu erau atât de îngrijorătoare ca în vestul Europei. Încă din octombrie volumele au început să se diminueze pe toate aceste relații, și la export, și mai ales la import, în sensul că beneficiarii transportului nu mai aveau 20 de paleți la o cursă, ci cinci paleti, deoarece scumpirea produselor face ca stocurile deja existente să nu se consume la fel de repede și să nu fie nevoie de reaprovizionare. „Dar măcar grupajele sunt puțin mai rentabile decât transportul în camioane complete, altfel ne-ar fi și mai greu.“ De la momentul primei scăderi de volume tendința a continuat, iar acum sunt atât de jos încât s-a simțit și mai mult decât în alți ani faptul că ianuarie și februarie sunt luni slabe, cu mărfuri puține. Totuși, camioanele Astrid Impex lucrează toate și nu au timpi mari de așteptare, deoarece, din circa 150 de clienți, se găsesc suficiente încărcări cât să se umple o semiremorcă în 2-3 zile. Doar că se umple din 5-6 partide de marfă, față de trei în trecut, deci și numărul de opriri și dislocările sunt mai mari. În general încărcarea este la capacitate, dar sunt și situații în care se circulă fără câțiva paleți, pentru a nu aștepta prea mult firmele care au încărcat primele.

Camioanele Astrid Impex ajung la același kilometraj din 2022, de 10.000-12.000 km/lună, o medie bună pentru a fi profitabili. Dar au crescut kilometrii fără încărcături.

Articole similare

Ad