Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul este dificil de dezvoltat în paralel cu o altă activitate

ACV Global Transport este prezentă pe piață din 2014, are cinci ansambluri, achitate (cu excepția unui autotractor pentru care mai sunt câteva rate), și face transport de mărfuri generale, mai ales intracomunitar, cu precădere din Germania spre țările din jur. Cea mai recentă achiziție de vehicule a avut loc în 2020 și, așa cum declară directorul general al firmei, Adrian Groza, „nu intenționez să fac achiziții noi, dimpotrivă, aș vrea să restrâng activitatea și chiar să ies din transport, mai ales că nu este activitatea principală – sunt implicat și într-o editură de carte, Casa Cărții – ci mai mult o pasiune. Mi-a plăcut domeniul, am visat să fac transport, dar e dificil de coordonat, crescut și consolidat în paralel cu o altă activitate. În transport e nevoie de o conectare permanentă la piață și o implicare la fel. Totul e în mișcare: piață, oameni, camioane etc. Sunt provocări, oportunități și pot fi și rezultate, dar toate cu un preț. Și, pentru că timpul, efortul/capacitatea de efort și sănătatea sunt limitate, uneori trebuie să decizi ținând cont și de acestea.“ Adrian Groza povestește că până în octombrie 2022 transportul a fost pe val și ca volume, și ca tarife, iar din noiembrie au scăzut volumele, tarifele din contracte le-au urmat ușor, și în prezent, cu excepția primelor 2-3 săptămâni din ianuarie, în care lucrurile au mers bine, volumele sunt mici, iar prețurile spot sunt extrem de speculate de intermediari. „Volumele au scăzut mult, și nu o spun doar eu. Noi avem contracte stabile și partenerii noștri fac tot posibilul să mențină tarifele agreate. Doar că nu sunt volume suficiente, e nevoie să mai apelez și la curse spot și în acest caz ne lovim de tarife care uneori sunt mult sub limita costurilor. Am avut situații în care ne-am asumat dislocarea în loc să încărcăm marfa, deoarece prețul oferit era speculat la maximum, dincolo de orice raționament.“

După diminuarea din noiembrie a volumelor, acestea s-au stabilizat, dar nu s-au simțit fluctuații atât de mari ca acelea de pe piața spot, datorită relațiilor bune cu clienții și faptului că aceștia știu ce au de făcut și caută să mențină tarifele agreate, astfel că „doar atunci când nu au variante mai acceptăm câte o comandă sub prețul stabilit, pentru a debloca lucrurile pe moment și a ne sprijini partenerii. Per ansamblu am reușit să ne menținem pe plus până acum. Va fi interesant de văzut cum vor evolua lucrurile, deoarece sunt multe curse scurte, la același tarif, și timpi mai mari de așteptare, așa că, dacă această situație va persista, va crește presiunea pe rezultate.“

Articole similare

Ad