Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Maersk a lansat serviciul de transport aerian direct China-Europa

Dragoș Dumitrescu (Maersk), a vorbit la Gala Tranzit Logistica de la București, de pe 23 martie, despre transformările majore prin care trece piața de transport maritim, dar și despre ambițiile companiei de a fi un integrator de servicii de logistică.

„Piața de transport maritim s-a schimbat teribil în ultimul an“, amintește acesta, „în primul rând prin faptul că tarifele au scăzut de la sume absolut nerezonabile la valori destul de joase“.

În 2022, pentru companiile maritime provocarea cea mai mare a fost să găsească suficientă marfă cât să umple navele, „și de cele mai multe ori nu am găsit“.

Maersk și-a schimbat în 2017 abordarea și a căutat să fie un integrator de servicii logistice, nu doar o companie de transport maritim, astfel încât să se ocupe de o zonă cât mai mare din supply chain-ul clienților. Și aceasta este, de fapt, tendința tuturor companiilor din domeniu, mai ales că în ultimii ani operatori maritimi au fost foarte profitabili și caută să-și crească acoperirea, să aibă tot mai multă vizibilitate pe piață, să se bucure de încredere tot mai mare și, evident, să fie cât mai eficienți. Dovadă și preluările din 2022: Bolloré Africa de Sud de către MSC, CEVA de către CMA CGM ș.a. Iar Maersk a făcut, la rândul său, achiziții de firme, astfel că de curând oferă transport aerian direct din China spre Europa. Mai exact, trei zboruri săptămânale între Billund (Danemarca) și Hangzhou (China).

Dragoș Dumitrescu estimează că piețele globale se vor contracta în 2023, mai ales volumele din porturile nord-europene, și că acest lucru se va vedea și în România.

Articole similare

Ad