Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Michelin devine partener într-un joint venture, de reciclare a anvelopelor, cu Scandinavian Enviro Systems și Antin Infrastructure Partners

Producătorul francez de anvelope Michelin sprijină demararea proiectului european de reciclare a anvelopelor scoase din uz, împreună cu Scandinavian Enviro Systems și Antin Infrastructure Partners.

Proiectul de tip joint venture va crea ceea ce se numește primul grup din lume dedicat reciclării anvelopelor la scară largă, potrivit unui comunicat.

Michelin s-a angajat întotdeauna să reducă impactul asupra mediului al anvelopelor înlocuite. Chiar și atunci când anvelopele se află la sfârșitul duratei lor de viață utilă, se pot obține noi materii prime și energie. Datorită sprijinului rețelei de distribuție Michelin, societatea mixtă își propune să construiască fabrici de reciclare a anvelopelor scoase din uz în întreaga Europă, începând cu prima fabrică dezvoltată în Suedia care va deveni operațională în anul 2025.

Acordul cu Michelin include tehnologiile brevetate de Michelin Enviro pentru extragerea fumului negru și a uleiului de piroliză din anvelopele scoase din uz. De asemenea, Michelin va contribui cu know-how-ul dobândit în urma dezvoltării de anvelope durabile, iar Antin va ajuta la dezvoltarea industrială a tehnologiilor de susținere a reciclării.

Investiția inițială a joint venture va fi finanțată de platforma NextGen a lui Antin, care va fi și proprietarul majoritar. Participația Enviro este de aproximativ 30% din acțiuni, iar tehnologia patentată de Enviro este licențiată în exclusivitate pentru joint venture în întreaga Europă. Acordul cu Michelin include furnizarea de fum negru recuperat și de ulei de piroliză pentru anvelope (TPO), însă producătorul intenționează să participe și la construcția unor instalații ce vor fi construite în viitor.

O treime din anvelope vor fi recuperate în Europa până în 2030

Prima fabrică comercială, care va fi construită la Uddevalla, în Suedia, va avea o capacitate inițială de reciclare de 34.500 de tone de anvelope scoase din uz, echivalentul a 40% din volumul anual de anvelope scoase din uz din Suedia. Construcția fabricii va începe în prima jumătate a anului 2023, însă este supusă sub rezerva unei decizii finale de investiție a joint venture, urmând ca aceasta să fie complet operațională până în 2025.

Odată cu finalizarea și punerea în funcțiune a fabricii din Uddevalla, joint venture plănuiește să accelereze lansarea și în Europa. Obiectivul este de a ajunge la o capacitate de reciclare de până la aproximativ un milion de tone de anvelope scoase din uz până în 2030, ceea ce corespunde unei treimi din toate anvelopele aruncate anual în Europa.

Articole similare

Ad