Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

17 companii și-au adjudecat premiile Tranzit de eficiență

Premierea companiilor de expediții și logistică s-a bazat pe rezultatele oficiale publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor pentru anul fiscal 2021 (75% din punctaj) și pe rezultatele declarate obținute în anul fiscal 2022 (25%). În analiză au fost incluse 46 de companii din TOP 100 după cifră de afaceri, profit, creșterea cifrei de afaceri și a profitului de la un an la altul, active, număr de angajați. În urma colectării de informații privitoare la performanțele financiare și de stabilitate financiară ale firmelor s-a reconfigurat topul, structurat pe urmă de domenii de activitate: expediții rutiere, expediții air & sea, Contract Logistics.

La Total primele patru firme clasate în topul expeditorilor din România sunt Schenker Logistics România, Kuehne + Nagel, Gebrüder Weiss și Transmec. Clasamentul continuă cu încă patru firme cu punctaje apropiate: Quehenberger Logistics ROU, Yusen Logistics, IB Cargo și Cargo-Partner Expediții.

Prin spargerea activităților în trei companii separate, DSV Solution, DSV Road și DSV Air&Sea, grupul danez se clasează în bloc cu cele trei companii, după Top 10, însă, dacă am aduna punctajul realizat de fiecare dintre acestea, DSV ar ocupa locul al doilea după Schenker Logistics România.

Foarte aproape de rezultatele multinaționalelor la care contribuie din plin forța rețelelor europene și a know-how-ului acestora s-au clasat și câteva companii cu capital românesc. Top 3 companii românești după punctajul total este: Orient, DGH Log&Sped și Romfracht, urmate de ALL Cargo și Atlas Imobiliare.

Schenker Logistics, lider absolut al pieței de expediții rutiere din România

La categoria expediții rutiere, premiul Tranzit de eficiență a fost câștigat de Schenker Logistics România, urmată de Gebrüder Weiss și DSV Road. După punctaj, în topul pentru expediții pe transport rutier firma cu capital italian Transmec se situează pe locul al doilea, fiindu-i luate în considerare însă doar jumătate din puncte, după scăderea activităților de transport cu flotă proprie și a transportului intermodal.

Pe locul al 5-lea se situează Dachser, apoi DGH Log&Sped, IB Cargo, Romfracht, Gopet România și All Cargo Expres.

În plutonul 11-15 se clasează Yusen Logistics, Quehenberger Logistics Rou, Orient, Rhenus Logistics și Kuehne + Nagel. Trebuie menționat însă că, în lipsa declarării datelor despre activitățile din 2022, KLG Europe, Ceva Logistics sau Delamode nu au fost luate în calcul, datele din 2021 nefiind suficiente pentru a avea un loc pe podium.

Companiei de expediții DGH Log&Sped i-a fost acordat premiul de eficiență în expediții rutiere cu capital românesc.

De remarcat este că în top 10 companii de expediții rutiere s-au clasat trei firme cu capital românesc: DGH Log&Sped, Romfracht și All Cargo Express, pe al 13-lea venind Orient din Rădăuți. Performanța companiilor de expediții cu capital românesc este cu atât mai mult de remarcat cu cât acestea nu beneficiază de rețelele grupurilor multinaționale care facilitează mult obținerea de profituri din organizarea activităților de grupaje. Unele au și o componentă importantă de transport intern, care se dovedește un business bun pentru organizatorii care au căpătat experiență și volume la distribuția națională.

Kuehne + Nagel a primit premiul de eficiență în expediții air & sea în România

La categoria Air&Sea pe primul loc se situează Kuehne + Nagel, cu un punctaj consistent față de următorul clasat, cargo-partner & Expediții. Pe locul al treilea vine DSV Air&Sea, cu un punctaj foarte apropiat de cel al Schenker Logistics România, defavorizat în parte pentru nedeclararea cifrelor pe 2022, urmat de IB Cargo și Gebrüder Weiss. Următoarele patru locuri sunt ocupate de Yusen Logistics, Elvada Company, Orient și Rhenus Logistics. Elvada Company a fost premiată drept cel mai eficient operator de expediții air & sea cu capital românesc.

Activitatea Kuehne + Nagel România este susținută de expertiza grupului și de rețeaua globală de servicii bazată pe 150.000 de conexiuni portuare. Compania investește constant în serviciile de transport maritim, cum este și recenta extindere a platformei online myKN, unde clienții pot alege acum dintre două produse standard personalizabile cu încărcare completă a containerelor – FCL Spot și FCL Pledge. Acestea oferă auto-rezervare directă, intermodală, la un preț fix, fără taxe de anulare.

La rândul său, Elvada Company este una dintre companiile care au crescut mult în 2022, ca urmare a volumelor de marfă cu destinație Ucraina și Republica Moldova, ce au ajuns în portul Constanța după izbucnirea războiului. „Prin contribuția echipei din fiecare departament am reușit să punem în mișcare marfa destinată inițial portului Odessa și încet-încet ne-am format o bază de clienți noi din diverse domenii, atât din Republica Moldova, cât și din Ucraina”, a declarat Dragoș Vasile, director general Elvada Company.

O parte din business-ul firmei cu sediul în Constanța se datorează parteneriatului cu un mare producător de biciclete și scutere electrice. „Această asociere a dus la deschiderea unor linii de producție pentru câteva modele, la crearea unui număr important de locuri de muncă și la creșterea în volum a operațiunilor logistice începând cu transport maritim, rutier, formalități vamale și depozitare”, a adăugat Dragoș Vasile.

Quehenberger Logistics Rou își consolidează titlul de cel mai important operator de Contract Logistics

Quehenberger Logistics ROU câștigă pentru al doilea an consecutiv premiul de eficiență în Contract Logistics în fața Gebrüder Weiss, ambele cu un punctaj semnificativ mai mare comparativ cu următoarele trei clasate, Yusen Logistics, IDL Bucharest și DSV Solutions.

Companiile care s-au luptat pentru locul întâi au avut în 2021 aceeași rată a profitului net (0,04%), profitul din exploatare fiind mai mare în cazul Quehenberger Logistics ROU.

2022 a fost un an bun pentru ambele companii, în cazul Quehenberger Logistics fiind înregistrată o creștere a cifrei de afaceri cu 38% față de 2021 și o dublare a profitului net, pe fondul unei activități intense de e-commerce în primele 7 luni ale lui 2022.

Compania câștigătoare operează și cea mai mare suprafață de depozitare din România, 305.500 m2, față de 60.000 m2 Gebrüder Weiss. Compania cu capital austriac reușește să atingă indicatori financiari foarte buni, asta și datorită activității de distribuție pe care o realizează pentru clienții săi de depozitare. Spre deosebire de Gebrüder Weiss, care operează multe spații proprii, Quehenberger are toate spațiile închiriate, lucrând, în multe cazuri, în facilitățile deținute sau închiriate chiar de clienții săi.

Suprafețe mari operează și Yusen Logistics (220.000 m2), IDL Bucharest (200.000 m2) și DSV Solutions (118.500 m2), clasați în topul companiilor cu activitate importantă de Contract Logistics, după Quehenberger și Gebrüder Weiss. Top 10 este completat de H.Essers Logistics și H.Essers Distribuție, Kuehne + Nagel, Schenker Logistics Romania, cargo-partner & Expediții și IB Cargo.

Rezultate excelente a obținut Internațional Alexander Logistic, singura firmă cu capital românesc care, după punctajul acordat de revista Tranzit, se situează pe locul al 7-lea în clasamentul general, deși operează doar 30.000 m2 de depozitare. Puțini, comparativ cu marii operatori internaționali, dar destul de mult comparativ cu firmele cu capital românesc care activează în acest segment. Fiind firma de Contract Logistics cu capital românesc cu cele mai bune rezultate pe 2021/2022, aceasta a primit premiul I de eficiență în Contract Logistics la categoria firme cu capital românesc.

În top total companii cu activități anexe în sectorul transporturilor rutiere, cele care fac contract logistics ies ușor în evidență față de cele care fac doar servicii de intermediere de transport prin valorile mai mici ale salariului mediu brut per angajat, care variază în cazul firmelor analizate între 1.000 și 2.800 de euro pe lună. La acest capitol ies din tipare cele câteva companii care au flotă proprie și care au și mulți șoferi angajați. Salariul mediu brut al șoferilor, plătiți și cu indemnizații zilnice, trage în jos media salarială per companie. Companiile care au preponderent activități de expediții au salarii medii brute mult mai mari.

Dintre firmele de expediții cu cele mai mari active, topul este condus de Schenker Logistics România, Gebrüder Weiss și Transmec, care depășesc 40-60 de milioane de euro active totale – depozite, terminale și autovehicule. Pe de altă parte, multe firme light-asset apar cu active de 15-18 milioane de euro în sisteme IT și echipamente. Dacă ne uităm la total active minus datorii curente, clasamentul este similar, cu valori de 30-40 de milioane de euro (două cazuri) și până la 1,2 milioane de euro.

Aquila, un nou premiu Tranzit la finalul unui an record

Cel mai mare punctaj cumulat pentru transporturi, Contract Logistică și Distribuție îl are Aquila, care a încheiat un 2022 record pe toate planurile, după ce în 2021 s-a finalizat listarea la bursă a companiei. Cel mai mare distribuitor cu capital românesc a primit Premiul Tranzit pentru eficiență în distribuție și anul acesta, cu rezultate greu de atins de către alți distribuitori, chiar și scăzând cifrele obținute din transporturi și contract logistics.

FAN Courier, pentru a doua oară premiat cu trofeul de eficiență în curierat

În ciuda investițiilor masive în piața de curierat din România din partea mai multor jucători companii cu capital străin, FAN Courier își menține poziția de lider, indicatorii financiari arătând o stabilitate excelentă, dezvoltarea fiind asigurată de investițiile constante în tehnologie, logistică și echipamente.

După un 2021 foarte bun, încheiat cu o creștere a cifrei de afaceri de 20% și o ușoară scădere a profitului net, cauzată de investițiile importante făcute în 2021, FAN Courier a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul anterior. Un rezultat satisfăcător, ținând cont de faptul că a fost „un an dificil, plin de provocări și incertitudini, care au pus presiune pe costuri și au influențat productivitatea”. Chiar și în aceste condiții, oficialii FAN Courier au declarat că au închis anul pe creștere. Nivelul investițiilor realizate de FAN Courier în 2022 a depășit 31,5 milioane de euro, în creștere față de anul anterior, când fondurile alocate investițiilor au fost undeva la 30 de milioane de euro. O treime din investiții au mers în dezvoltarea rețelei de lockere FANbox, cu atât mai mult cu cât 60-65% din activitatea companiei a reprezentat-o comerțul online.

După analiza financiară a datelor din 2021, pe locurile al doilea și respectiv al treilea se situează GLS General Logistics Systems Romania și Delivery Solutions. Prin neprezentarea acestora, locul al doilea a fost acordat companiei Cargus, care are active impresionante și potențial să revină pe profit, după consolidarea investițiilor făcute în ultimii ani.

Revista Tranzit vrea să mulțumească firmelor Coface și PWC pentru ajutorul acordat în colectarea datelor necesare analizei financiare a pieței de logistică.

Articole similare

Ad