După 1 martie, Norvegia întăreşte controalele rutiere privind cabotajul, fiind permisă inspecția vehiculelor pe șosele nu numai de către Poliţie, care, adesea, nu dădea curs acestor cazuri și renunța la ele, ci şi de inspectorii rutieri de control. În conformitate cu noul regulament, inspectorii pot acorda o amendă în valoare de până la 60.000 de coroane norvegiene (echivalentul a aproximativ 6.000 de euro), care trebuie plătită pe loc, autovehiculul fiind imobilizat până la plată.
Potrivit presei norvegiene, în ultimele săptămâni foarte mulți șoferi de camion străini au fost amendați și li s-au blocat camioanele. De asemenea, se aplică amenzi destul de mari în cazul în care lipsesc documentele: până la 6.000 NOK (600 euro) pentru fiecare document lipsă.
Dacă sunt descoperiți fără documentele corecte sau dacă încalcă regulile de cabotaj, în multe cazuri, pe lângă taxă, camionul trebuie să lase marfa la fața locului și să părăsească Norvegia. Acest lucru înseamnă că o altă companie de transport autorizată va trebui să preia mărfurile.
Un alt lucru care trebuie reamintit este acordul de taxare rutieră automată, care este obligatoriu pentru toate vehiculele cu o greutate totală mai mare de 3.500 kg în Norvegia. Taxa este de 8.000 NOK (cca 800 de euro) pentru prima abatere, apoi de 16.000 NOK (1600 de euro) dacă este oprit din nou.
De asemenea, este important ca șoferii să dețină la ei documentele de transport internațional, lucru pe care doi transportatori suedezi l-au descoperit abia atunci când au fost opriți pentru verificări. Ei aveau licenţe de transport numai pe teritoriul Suediei, nu şi licenţe de transport internaţional, astfel că „recompensa” pentru trezoreria norvegiană a fost de 60.000 de coroane norvegiene de la fiecare dintre transportatori.
Până în prezent, Administrația rutieră norvegiană a pus în aplicare încălcările normelor specifice privind, printre altele, cabotajul în transportul de mărfuri, prin raportarea problemei la poliție. „După 1 martie, putem impune taxe de încălcare la fața locului, ceea ce face ca activitatea noastră de control să fie mai eficientă”, spune Stine Yttervoll Lepsøy din cadrul Administrației Rutiere Norvegiene.
Fotocredit: Statens Vegvesen (Norwegian road authorities)
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit