„Am avut și avem în continuare un final de an incandescent, deoarece noi suntem convinși că în fiecare am dăm examenul nostru anual care începe odată cu Black Friday și se termină, în acest an, pe 23 decembrie, fiind o perioadă destul de aglomerată pentru noi”, a declarat Adrian Mihai.
Black Friday, cea mai importantă campanie de discount din România a reprezentat și în acest an un vârf în activitatea de curierat deși apetitul românilor pentru achiziții la reducere a fost diferit față de anii precedenți.
„Ca idee, în weekendul de Black Friday au avut în jur de 1.150.000 de expediții, de vineri până luni, deși într-un weekend normal sunt aproximativ 600.000-700.000 de expediții. Deci a fost o creștere destul de mare în acea perioadă, curierii noștri fiind foarte prinși și având extrem de multe colete de livrat.”
Topul vânzărilor de Black Friday a fost deținut de anvelope, pe următoarele locuri în clasamentul celor mai mari vânzări situându-se produsele de fashion și electrocasnicele mici.
Creșterea cea mai mare, de aproximativ 35%, s-a înregistrat pentru anvelope și asta pentru că, în general, magazinele, vulcanizările și service-urile care vindeau cauciucuri, în anii trecuți își făceau stocuri, dar în acest an nu s-a mai întâmplat acest lucru, deoarece știau că există stocuri și viteza de livrare a curierilor este foarte bună: coletele se primesc a doua zi după livrare. Anul acesta vulcanizările și service-urile de roți au avut depozitele goale, iar în momentul în care a venit zăpada, toți au început să își dorească rapid cauciucurile, iar, astfel, au creat curierilor destul de multe probleme pentru a putea satisface această cerere uriașă peste noapte. Și asta pentru că anvelopele trebuie să fie sortate manual, nu pot intra pe sorterele automate. Din acest motiv procesul de pregătire a livrării nu e la fel de ușor de făcut ca în cazul unui obiect mai mic. În plus, pentru fiecare autovehicul, oamenii comandă două sau patru cauciucuri și, astfel, se putea închide o comandă numai dacă se găsea spațiu suficient în vehiculul de livrare pentru un multiplu de 4 anvelope
Primele estimări au arătat că Black Friday 2023 a generat venituri cu 12-15% mai mari față de campania de anul trecut. „Anul acesta, am avut munți de cauciucuri în depozite. Am livrat zeci de mii de anvelope cumpărate de Black Friday”, a explicat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit