Ministerul de Transport din Spania a anunțat că, în timp ce autoturismele și utilitarele ușoare care merg pe AP-9 vor primi discount-uri de 100% din taxa de drum, camioanele grele vor primi doar 20%, deci AP-9 va continua să fie una dintre cele mai scumpe autostrăzi din această țară: 78 de euro va avea de plătit pe ambele sensuri fiecare dintre cele circa 2.000 de camioane care circulă zilnic pe aici.
Transportatorii din provincia autonomă Galicia sunt dezamăgiți că nu li s-a acceptat propunerea, care era să se acorde un discount de cel puțin 55%, așa cum se întâmplă pe alte porțiuni de autostradă.
Discount-ul este acordat deoarece, așa cum promisese anterior noul ministrul al Transporturilor, această regiune a suferit din punct de vedere al infrastructurii comparativ cu altele, iar AP-9 a avut una dintre cele mai lungi perioade de concesiune: din anii ’80 până în 2048, când va avea loc liberalizarea.
În plus, în opinia asociaților profesionale din Galicia, zgârcenia în aprobarea unui discount atât de mic pentru transportul public greu, comparativ cu discount-ul acordat vehiculelor ușoare, este împotriva politicilor de promovare a transportului public și de descurajare a vehiculelor personale. Și nu va încuraja nici transferul camioanelor de pe drumuri convenționale pe drumuri cu taxă, cu atât mai mult cu cât unul dintre avantajele oferite de mersul pe autostradă, viteza, pentru ei nu este un factor decisiv, câtă vreme viteza camioanelor grele oricum este limitată.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit