Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Amazon vrea sa se implice in mod decisiv in conducerea autonoma a vehiculelor, un sector care deja ii vede pe Google, Uber si Tesla drept protagonisti. Nu ar incepe de la zero, ci prin achizitionarea unei tinere companii californiene, Zoox, care a fost creata tocmai pentru a dezvolta vehicule autonome. Deocamdata este vorba despre o indiscretie, care provine totusi dintr-o sursa autoritara precum Wall Street Journal, arata Trasporto Europa. Ziarul financiar spune ca negocierea ar fi intr-o etapa avansata, insa lipseste deocamdata un acord economic.
Totusi, aceasta nu ar fi prima investitie a gigantului Amazon in conducerea autonoma, deoarece compania de e-commerce a investit intr-un alt start-up, Aurora Innovation, in iulie 2019. Aceasta negociere, daca este confirmata, demonstreaza interesul puternic al companiei Amazon pentru vehiculele autonome pe care le-ar putea folosi si in distributia marfurilor.

Bosch adauga in portofoliul de senzori un nou sistem Lidar cu raza lunga de actiune, care va sprijini conducerea autonoma atat pe autostrazi, cat si in oras.
Studiile efectuate de Bosch au dus la concluzia ca doar implementarea paralela a trei tipuri de senzori – Lidar, radar si camera – vor duce la o conducere automata in siguranta maxima.

De exemplu, daca o motocicleta se apropie de un vehicul autonom cu viteza mare la o intersectie, este nevoie de sistem Lidar in plus fata de camera si radar pentru a asigura detectarea fiabila a celor doua roti. In acest caz, radarul ar putea incerca sa detecteze silueta ingusta a caroseriei si carenele din plastic, in vreme ce camera ar putea fi „ametita“ de lumina puternica ce cade pe ea. Ca atare, e nevoie de radar, camera si Lidar, cele trei tehnologii completandu-se perfect si oferind informatii fiabile in fiecare situatie, spune Bosch.
Sistemele Lidar emit impulsuri laser si capteaza lumina laser care este imprastiata inapoi. Apoi, sistemul calculeaza distantele pe baza masurarii timpului necesar pentru ca lumina sa ajunga inapoi. Lidar ofera o rezolutie foarte mare pe distante mari, cu un camp vizual larg. Drept urmare, instrumentul de masurare a distantei bazat pe laser poate detecta in mod fiabil chiar si obiecte nemetalice la o distanta mare, cum ar fi pietrele mari de pe sosea, oferind destul timp pentru a initia manevre de franare sau de evitare a obstacolului.
Bosch dezvolta si produce milioane de senzori cu ultrasunete, radare si aparate de fotografiat de multi ani. In 2019, vanzarile Bosch de sisteme de asistenta pentru soferi au crescut cu 12%, pana la aproximativ 2 miliarde de euro. Aceste sisteme de asistenta deschid calea conducerii automate.
Recent, inginerii Bosch au reusit sa duca tehnologia camerei utilizate la masini la un nou nivel, imbunatatind-o cu inteligenta artificiala. Tehnologia camerei detecteaza obiecte, le clasifica in clase precum vehicule, pietoni sau biciclete, si masoara miscarea acestora.
In traficul urban congestionat, aparatul foto poate, de asemenea, sa recunoasca si sa clasifice rapid si in mod sigur obiecte obscure sau care traverseaza, precum vehicule, pietoni si biciclisti. Acest lucru ii permite vehiculului sa declanseze un avertisment sau o manevra de franare de urgenta, dupa cum este necesar.
Inginerii Bosch perfectioneaza continuu si tehnologia radar. Cea mai recenta generatie de senzori radar surprinde imprejurimile vehiculului, inclusiv in conditii de vreme rea sau de lumina slaba.