Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La 130 de ani de la apariția primei autoutilitare, Mercedes-Benz Vans prezintă, alături cea mai veche autoutilitară funcțională din lume, Benz Combinations (1896), și modelul modern eSprinter. Compania evidențiază evoluția de la începuturile sale până în prezent, subliniind tradiția soluțiilor de transport fiabile, solide și adaptate nevoilor clienților – o valoare care va continua și în viitor.

Prin „THE BOuLDER”, compania prezintă o sculptură impresionantă care reinventează noua generație Sprinter. Realizată dintr-un bloc solid de material și având o lungime de 650 cm, o înălțime de 275 cm și o lățime de 250 cm, aceasta combină arta cu designul pentru a ilustra viitorul Sprinter. Prin această creație, Mercedes-Benz reafirmă valorile sale esențiale – robustețe, fiabilitate, versatilitate și durabilitate – oferind totodată o privire spre evoluția viitoarelor modele.

„În calitate de inventatori ai autovehiculului comercial ușor, punem constant întreaga noastră expertiză și experiență în serviciul clienților comerciali, de aproape 130 de ani. Beneficiile și valoarea adăugată pentru aceștia sunt prioritatea noastră principală – atunci, acum și în viitor. Satisfacția clienților și soluțiile inovatoare sunt adânc înrădăcinate în ADN-ul nostru corporativ și stau la baza autoutilitarelor noastre premium.”, a precizat Thomas Klein, Head of Mercedes-Benz Vans.

„Următoarea generație de autoutilitare Mercedes-Benz va pune accent pe sisteme de propulsie inovatoare, conectivitate și servicii digitale avansate. Funcționalitatea și nevoile clienților se află în centrul dezvoltării noastre. Am proiectat sistemul de operare Mercedes-Benz special pentru utilizarea comercială și, prin acesta, vom redefini din nou segmentul autoutilitarelor. Oferim clienților noștri tehnologie de ultimă generație, combinată cu eficiență și inteligență personalizată. Sunt convins că viitorul Sprinter va fi mai mult ca oricând modelul de referință din segmentul său.”, a adăugat Andreas Zygan, Head of Development at Mercedes-Benz Vans.

Autovehiculul de livrare Benz Combinations din 1899 este cea mai veche autoutilitară Mercedes-Benz funcțională. Carl Benz a creat două modele pentru a răspunde diferitelor nevoi ale clienților: autovehiculul de livrare Benz, o „trăsură cu caroserie închisă”, bazată pe modelul Benz Victoria, și autovehiculul de livrare Benz Combinations, o „mică trăsură de vizitiu cu caroserie detașabilă”, bazată pe modelul mai mic și mai ușor Benz Velociped. Datorită caroseriei detașabile, acesta putea fi transformat într-un automobil cu două locuri în doar câțiva pași simpli, ceea ce îl făcea deosebit de versatil. Totodată este considerat primul autovehicul multifuncțional din lume și marchează începutul succesului Mercedes-Benz Vans.

Ambele modele Benz erau echipate cu un motor cu un singur cilindru în patru timpi, montate în spate – de 2,7 litri pentru vehiculul de livrare și 1,0 litru pentru Combinations. Cu o sarcină utilă de 300 kg și o viteză maximă de 15–20 km/h, aceste autovehicule erau mai rapide și mai eficiente decât trăsurile cu cai, marcând nașterea unui nou segment de piață auto. Primul exemplar a fost livrat către magazinul universal Du Bon Marché din Paris pe 5 decembrie 1896, la un preț de 4.500 de mărci, confirmând viziunea inovatoare a lui Carl Benz.

Cea mai veche autoutilitară funcțională este un Benz Combinations din 1899, păstrat în colecția Mercedes-Benz Classic. Vehiculul a fost restaurat și reconstruit pentru aniversarea „130 de ani de autoutilitare”. Fabricat sub licență în Anglia de Hewetson’s Ltd., cunoscut ca Ideal Van, acesta avea un motor de 3 cai putere și o sarcină utilă de circa 100 kg, ulterior modele similare ajungând la 3,5 CP și 250 kg capacitate.

Mercedes-Benz Sprinter sărbătorește 30 de ani

La aproximativ 100 de ani după inventarea autoutilitarei, lansarea modelului Sprinter în 1995 a definit o nouă clasă de vehicule comerciale ușoare, combinând confortul unui autoturism cu robustețea unei autoutilitare. Peste cinci milioane de modele au fost produse, fiind utilizate pentru livrări, transport de persoane, intervenții de urgență sau activități industriale. Popularitatea sa este confirmată în 2024 de 77% dintre clienții europeni care au ales să îl recumpere, consolidându-l ca partener de încredere pentru numeroase industrii.

Sprinterul viitorului – și mai versatil, eficient și inteligent

Noua arhitectură VAN marchează o eră a autoutilitarelor mai eficiente, inteligente și versatile, definind viitorul clasei Sprinter. Următoarea generație de autoutilitare va sta la baza tuturor autoutilitarelor Mercedes-Benz medii și mari, diferențiind clar modelele comerciale premium de cele private. Din 2026, vor fi lansate Van Electric Architecture (VAN.EA), începând cu modelul VLE, urmate de transportoarele comerciale electrice. Versiunea Van Combustion Architecture (VAN.CA) va susține modelele cu motoare cu ardere internă, completând portofoliul viitor pentru uz privat și comercial.

Autoutilitarele Mercedes-Benz comerciale sunt dezvoltate în strânsă colaborare cu clienții pentru a răspunde exact nevoilor fiecărei industrii. Viitorul Sprinter va oferi diverse sisteme de propulsie, lungimi, ampatamente și greutăți, fiind personalizabil pentru diferite configurații și soluții de caroserie și conversie specifice fiecărei industrii, de la servicii de curierat, expres și coletărie, până la vehicule frigorifice, vehicule de service și atelier mobil, ambulanțe și vehicule de intervenție, platforme pentru construcții și transport de persoane cu mobilitate redusă, până la autorulote. Scopul este eficiența maximă și consolidarea poziției de lider pe piața autoutilitarelor.

Actualizările over-the-air

Următoarea generație de autoutilitare Mercedes-Benz va fi mai digitală ca niciodată, funcționând pe sistemul propriu Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) și integrând arhitectura „chip-to-cloud”. Aceasta permite control precis al tuturor actuatoarelor și senzorilor – de la sistemul de infotainment și funcțiile de confort până la încărcare. Serviciile digitale personalizate, precum VAN Uptime și Large Vehicle Navigation, sporesc eficiența întreținerii și utilizării autoutilitarelor pentru clienți.

Fiecare autoutilitară Mercedes-Benz va fi echipată cu MB.OS, un sistem bazat pe inteligență artificială și conectat la Mercedes-Benz Intelligent Cloud, care permite actualizări over-the-air pentru întreg software-ul și sistemele de asistență la condus. Clienții pot integra aplicații noi și funcții suplimentare, precum gestionarea flotelor sau navigație, păstrând interfața familiară Mercedes-Benz și beneficiind de funcții noi pe termen lung, similar unui smartphone.

Producătorul de anvelope premium Hankook va echipa autoutilitarele VW Crafter cu noul său model exclusiv de anvelope pentru toate sezoanele Hankook e-Vantra FlexClimate, în dimensiunile 205/75 R16C 113/111R. În acest fel, Hankook își va extinde portofoliul de produse în zona vehiculelor utilitare ușoare. In plus, anvelopele vor fi lansate și pe piața pieselor de schimb în scurt timp. Acestea au fost special dezvoltate pentru nevoile autoutilitarelor electrice și ale vehiculelor comerciale cu motoare cu ardere internă, unde se remarcă o echipare tot mai frecventă cu sisteme electrice de propulsie.

„Asigurând echiparea originală pentru modelele VW Crafter, punem în evidență angajamentul nostru de a ne extinde portofoliul de produse și în segmentul de autoutilitare și, de asemenea, de a oferi soluții inovatoare pentru multitudinea de cerințe ale clienților noștri comerciali”, subliniază Jongho Park, președinte și COO al Hankook Tire Europe. „Hankook e-Vantra FlexClimate aduce la un loc o multitudine de caracteristici ce le fac ideale pentru rutina unei zile grele de lucru. La acest produs, în prim plan se află tehnologiile cele mai moderne pentru creșterea eficienței și pentru siguranță, pentru a asigura o echipare optimă necesară transformării din branșă.”

Tehnologia clasică de propulsie își face debutul în echiparea originală a VW Crafter. Acest lucru dovedește că tehnologiile inovatoare integrate în anvelopele Hankook oferă performanțe remarcabile și avantaje semnificative atât pentru autoutilitarele convenționale, cât și pentru cele electrice. Printre avantajele esențiale se numără sarcina portantă ridicată, capacitatea de încărcare excelentă și uzura redusă a anvelopei. Aceste caracteristici sunt deosebit de importante pentru autoutilitarele comerciale operate la capacitate maximă, unde fiabilitatea și durabilitatea sunt esențiale.

În acest scop, Hankook e-Vantra FlexClimate dispune de un perete lateral ranforsat pentru a gestiona cu precizie forțele transversale mari. Înălțimea umpluturii talonului și structura multiplu ranforsată contribuie, de asemenea, la o stabilitate excelentă, în special atunci când vehiculul este încărcat la maximum.

O altă caracteristică esențială a anvelopei Hankook e-Vantra FlexClimate este amestecul de materiale pentru suprafața de rulare, cu o proporție considerabilă de silic. Împreună cu polimerii funcționali și rășinile din compoziție, aceasta asigură performanțe remarcabile de frânare pe carosabil umed, durabilitate mare și rezistență redusă la rulare. Profilul optimizat cu tehnologia de lamele 3D distinctivă, îmbunătățește rigiditatea blocurilor și garantează un model uniform de uzură, precum și o tracțiune fiabilă, chiar și în condiții de iarnă. Structura inovatoare a lamei în zig-zag contribuie, de asemenea, la creșterea siguranței pe drumurile înzăpezite și noroioase. Ca urmare: Hankook e-Vantra FlexClimate este certificat 3PMSF, ceea ce înseamnă că are marcajul alpin/simbolul cu fulg de zăpadă și este potrivit pentru utilizarea pe timp de iarnă în condiții meteorologice dificile.