Potrivit verkerhrsRundschau, noile statistici ale drumurilor germane cu taxă arată că traficul global de camioane este în scădere semnificativă. Potrivit cifrelor Oficiului Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM, care, până la începutul acestui an se numea Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri, adică BAG), această tendință a fost deja evidentă în primul trimestru și a continuat și mai clar în aprilie, cu o scădere de aproape 7% față de aceeași lună a anului trecut, ajungând acum la 3,1 miliarde de km rutieri.
De asemenea, este interesant de remarcat că ponderea camioanelor cu o greutate totală maximă autorizată de peste 7,5 tone înregistrate în Germania a scăzut într-un ritm peste medie din clasamentul plătitorilor la Toll Collect, ajungând în prezent la 80,75% din totalul camioanelor care au plătit taxe de drum. Dintre vehiculele străine, aproape de jumătate (43,9%) proveneau din Polonia. Acest procentaj a crescut ușor, deși cu 5,4% mai puține camioane au provenit și din vecinul din est. Cu toate acestea, scăderea camioanelor germane a fost vizibil mai puternică, de 7,9%. Doar o singură țară a reușit să își mărească numărul de kilometri parcurși pe drumurile germane cu taxă: Lituania a obținut o creștere de 2,3% față de luna aprilie a anului precedent. Micul stat baltic ocupă acum deja locul al doilea, după Polonia, în rândul camioanelor străine în Germania. Pe întreg Q1, scăderea pentru camioanele germane fusese de 3,5%, iar pentru vehiculele poloneze de 1,5%.
Disputa privind primele pentru munca de noapte în sectoare precum industria alimentară și a băuturilor ar putea lua sfârșit în următoarele luni. Președintele Curții Federale a Muncii, Inken Gallner, a anunțat la Erfurt decizii de referință luate de cei mai înalți judecători germani din domeniul muncii. Întrebarea la care trebuie să se răspundă este dacă suprataxarea diferită a muncii de noapte regulate și neregulate încalcă principiul egalității.
Munca de noapte, una dintre problemele majore pentru BAG în 2023
Bonusurile adesea semnificativ mai mari pentru lucrătorii care lucrează rar noaptea au provocat de ani de zile dispute în multe companii germane. „Aceasta va fi una dintre marile probleme la Curtea Federală a Muncii în 2023″, a spus Gallner.
El a adăugat că al zecelea Senat a avut un total de aproximativ 400 de cazuri privind acest complex de probleme din 6 industrii diferite. Printre acestea se numără, printre altele, industria de cofetărie, dar și lactatele. „Senatul al X-lea va analiza fiecare contract colectiv și va decide individual în funcție de acorduri”, a spus președintele.
În cele din urmă, problema este plata lucrătorilor în schimburi – care lucrează în mod regulat noaptea. Potrivit președintelui, Curtea Federală a Muncii (BAG) a făcut deja apel la Curtea Europeană de Justiție (CEJ) pe această temă la sfârșitul anului 2020. Cu toate acestea, nu a existat nicio decizie fundamentală din partea judecătorilor europeni de la Luxemburg.
În iulie 2022, CEJ a declarat că nu se aplică în acest litigiu Carta UE, care a fost invocată de doi reclamanți. Acest lucru înseamnă că acest caz nu este o problemă de drept european, iar decizia aparține exclusiv celor mai înalte judecătorii germani din domeniul muncii.
Interpretarea dispozițiilor contractului colectiv de muncă privind schimbul de noapte în fața multor instanțe
Cu ceva timp în urmă, sindicatul Nahrung-Genuss-Gaststätten (NGG) a semnalat mii de proceduri privind interpretarea contractelor colective de muncă cu asociațiile patronale din industria alimentară în diferite instanțe de muncă. În unele sectoare, suprataxele ar trebui să fie de 20% pentru munca de noapte obișnuită, dar de 50% din remunerația orară pentru munca de noapte neregulată. Potrivit lui Gallner, în funcție de contractul colectiv de muncă, negocierile și deciziile Curții Federale a Muncii cu privire la cuantumul primelor pentru munca de noapte sunt așteptate în lunile februarie, martie și iunie ale acestui an.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit