Zeci de mii de transportatori spanioli au fost considerabil împiedicați în activitatea lor în ultimele două săptămâni de mobilizările agricultorilor francezi, care au început în urmă cu două săptămâni în semn de protest față de noile politici de mediu, fiscale și sociale ale guvernului francez și ale Uniunii Europene, cu blocaje continue pe principalele rute internaționale care traversează Franța, a determinat FENADISMER să solicite Ministerului Transporturilor să aprobe imediat o normă excepțională pentru a flexibiliza reglementarea timpilor de conducere și de odihnă, stabilind astfel derogări de la respectarea tahografului, întrucât este imposibil de respectat în condițiile actuale
Trebuie avut în vedere faptul că, din totalul flotei de transport spaniole, aproximativ 30% este afectată de blocajele fermierilor francezi, aproximativ 100.000 de camioane, care sunt obligate să tranziteze teritoriul francez pentru a ajunge la oricare dintre destinațiile europene. De fapt, peste 11.000 de camioane trec zilnic frontiera spaniolă La Junquera și aproximativ 10.000 trec frontiera la Irún în drum spre Europa, ceea ce dă o idee despre impactul negativ al blocajelor efectuate de fermierii francezi, prejudiciile cauzate numai transportatorilor ridicându-se la 10 milioane de euro pe zi.
Ca răspuns la această solicitare, Ministerul Transporturilor a aprobat o rezoluție publicată în Monitorul Oficial al Statului din 1 februarie, care flexibilizează orele de conducere pentru transportatorii care au fost afectați de blocajele și întârzierile din Franța și de pe ambele părți ale frontierei cu această țară. Aceste scutiri au fost aplicabile în perioada 22 ianuarie – 4 februarie, ambele inclusiv.
Astfel, limita maximă zilnică de conducere este extinsă de la 9 la 11 ore, limita săptămânală de la 56 la 60 de ore și cea bisăptămânală de la 90 la 120 de ore, iar cerința de odihnă zilnică de 11 ore este redusă la 9 ore. În plus, se permite posibilitatea de a lua două pauze săptămânale consecutive reduse de cel puțin 24 de ore, sub rezerva unor condiții.
Acesta este disponibil la următorul link: https://www.boe.es/boe/dias/2024/02/01/pdfs/BOE-A-2024-1967.pdf
Nu este pentru prima dată când Ministerul Transporturilor este obligat să aprobe o normă similară în circumstanțe excepționale, așa cum s-a întâmplat în aprilie 2020, după ce a fost declarată starea de alarmă din cauza pandemiei de Covid, pentru a garanta aprovizionarea populației spaniole cu toate tipurile de mărfuri, sau mai târziu, în luna decembrie a aceluiași an, ca urmare a blocajelor suferite de transportatorii spanioli la frontiera cu Regatul Unit din cauza ieșirii acestei țări din Uniunea Europeană, și mai târziu, în decembrie 2021, din cauza dezechilibrelor din lanțul de aprovizionare ca urmare a convocării unei greve naționale în sectorul transporturilor. În orice caz, trebuie reamintit că această relaxare temporară a normelor privind timpii de conducere și de odihnă se aplică numai transportatorilor care justifică efectuarea de operațiuni de transport de marfă pe teritoriul francez în această perioadă.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit