Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația olandeză de transport și logistică TLN atrage atenția asupra faptului că închiderea pe termen lung, până în 2023, a podului Haringvliet pentru reparații va costa sectorul de transport cel puțin 53 de milioane de euro.

Podul este într-o stare proastă, astfel că ministrul infrastructurii a decis să reducă viteza cu care se poate circula pe el la 50 km/h până la renovarea în 2023 și să permită traficul pe o singură bandă pe pod și în jurul lui, ceea ce va duce la congestii pe A29 și A16 – importante deoarece conectează portul Rotterdam și Zeeland, Northwest Brabant și Belgium – și la o durată suplimentară a curselor de 30 de minute.

Pe aceste șosele circulă în fiecare zi, dimineața și în orele de vârf de seară, circa 5.000 de camioane, iar o întârziere de 30 de minute va duce la pierderi mari pentru acest sector. De aceea TLN consideră că este absurd ca reparațiile să dureze atât de mult.

Asociația amintește că în ultimii ani transportatorii au fost afectați în mod repetat de închiderea bruscă și prelungită a mai multor porțiuni de drum, din cauza stării lor proaste, multe poduri, viaducte și tuneluri din această țară fiind depășite și având nevoie de renovare sau de înlocuire. În plus, valoarea investițiile în întreținere au crescut doar în ultimii ani. Or, pentru a rezolva complet problema guvernul ar trebui, în opinia TLN, să aloce pentru întreținerea infrastructurii cel puțin un miliard de euro anual în plus față de bugetul prevăzut deja.

… este de părere asociația de transport și logistică din această țară, TLN, care citează Analiza de Mobilitate realizată de Ministerul Infrastructurii și Managementului Apei. Pentru a împiedica acest blocaj este nevoie ca noul guvern să aloce fonduri în plus pentru infrastructură.

Datorită creșterii economice și demografice, în Olanda a crescut și folosirea autoturismelor, iar congestiile ar putea fi duble în 2040 față de 2018, așa cum menționează același raport. Din cauza blocajelor în trafic toate autovehiculele merg sub limita de viteză, astfel că și micile perturbări se transformă repede în ambuteiaje, chiar și în afara orelor de vârf, și în jurul marilor orașe, dar și în alte regiuni ale țării. Iar creșterea economică și demografică se așteaptă să aibă loc și în continuare, ducând la mai multă mișcare a oamenilor și mărfurilor.

Raportul mai arată că greutățile transportate pe șosea vor crește cu 5% în caz de creștere economică mică și cu 27% în caz de creștere economică importantă, pe calea ferată cu 32-55%, și pe ape de interior cu 6-20% până în  2040. Deci, și dacă guvernul implementează actualul program de investiții, situația tot va fi dificilă, chiar dacă raportul ia în calcul și faptul că se va lucra mai mult de acasă și se va folosi mai mult transportul public.

De aceea TLN, alături de Alianța pentru Mobilitate, solicită în plus trei miliarde de euro pe an pentru investiții în infrastructură, ceea ce reprezintă întoarcerea la procentul din PIB de acum 10 ani.