Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La 24 noiembrie 2020, autoritățile franceze au efectuat un test despre modul în care se vor face  verificările camioanelor care sosesc și pleacă în Marea Britanie, de la 1 ianuarie 2021, în cazul unui Brexit fără acord. Ca urmare, în doar câteva ore s-a format o coloană de opt kilometri de vehicule pe partea britanică a Canalului Mânecii, în zona Kent. Potrivit ziarului britanic The Guardian, citat de Trasporto Europa, camioanele au fost forțate să se oprească la joncțiunea 11 a autostrăzii M20 în timp ce se îndreptau spre Eurotunel și portul Dover.

Principala cauză a formării cozii e reprezentată de noile proceduri privind controalele împotriva emigrației ilegale efectuate de poliția de frontieră franceză, pe baza acordurilor care le permit agenților francezi să opereze și în partea engleză a portului și a Eurotunelului, precum și în ​​Calais. În timpul testului, toate vehiculele comerciale au fost verificate de la 6.00 la 15.00, șoferii trebuind să prezinte pașaportul și documentele vehiculului și mărfii.

Însă scenariul real ar putea fi mai rău de atât, întrucât un studiu guvernamental britanic arată că în Kent ar putea exista cozi de până la șapte mii de camioane de-a lungul arterelor principale care duc la port sau în terminalul feroviar. Acest lucru s-ar putea întâmpla și în cazul unui acord, deoarece vor exista în continuare controale asupra mărfurilor transportate și asupra plății taxelor.