OKT Trailer s-a înscris în competiția International Trailer Award la categoria Caroserie cu trei inovații, una dintre ele fiind Aero King-Pin Plate, o placă bolțată, cu exterior optimizat aerodinamic pentru a reduce rezistența la vânt și a scădea consumul de combustibil și deci a oferi beneficii economice și de mediu. Rezistența redusă a frecării cu aerul între semiremorcă și autotractor duce la economii semnificative de combustibil în transportul pe distanțe lungi. Aspectul estetic este și el îmbunătățit, iar forma componentei completează armonios designul întregii semiremorci, deci clienții au parte de un produs mai atractiv, care le poate crea o imagine mai bună în ochii beneficiarilor mărfii, deoarece se știe că un design aerodinamic denotă grijă pentru mediu și pentru soluții inovatoare.
Cuiul de cuplare este ușor și rapid de atașat/detașat, ceea ce crește eficiența operațională și economisește timp, mai ales în operațiunile care necesită cuplare și decuplare frecventă. Iar cuplarea este mai ușoară și mai sigură.

OKT Trailer a participat în competiția International Trailer Award la categoria Caroserie cu trei inovații, printre care Angle Console (consolă înclinată), de la care producătorul se așteaptă să facă diferența în ceea ce privește transportul în cisterne. În locul unghiului oferit de șasiul convențional, datorită noului design al consolei, care înfășoară caroseria și are lungimi diferite, aspectul cisternei este mai plăcut și trimite la niște trepte, ceea ce reduce rezistența lichidelor, mai ales a celor cu vâscozitate ridicată, deci descărcarea va fi mai rapidă datorită creșterii fluidității acestora, iar transportatorii vor câștiga, indirect, bani, prin faptul că vor câștiga timp. Noul design al consolei permite orice unghi, deoarece ea poate fi înclinată spre caroserie la gradul dorit, în conformitate cu cerințele clienților și ale inginerilor.
Numărul și amplasarea consolelor în față sau în spate sunt determinate de volumul și unghiul dorit, pe baza dinamicii vehiculului și în funcție de construcția șasiului. Fiecare consolă este formată din patru părți, perechile de console sunt în oglindă, iar suporturile sunt îmbinate prin sudură și montate pe șasiu cu ajutorul șuruburilor.
Un alt beneficiu este acela că centrul de greutate este coborât datorită poziționării înclinate a caroseriei, oferind astfel mai multă stabilitate în timpul mersului.
Consola înclinată nu presupune costuri de proiectare mai mari și a fost realizată pe baza unor studii și dezvoltări inginerești.


02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit