Daimler Truck intră în următoarea fază de dezvoltare pe drumul către decarbonizarea transporturilor cu ajutorul camioanelor alimentate cu hidrogen. După o fază de testare riguroasă pe pista de testare și pe drumurile publice, camioanele cu pile de combustie au ajuns acum într-un stadiu avansat de dezvoltare pentru a fi implementate în primele flote de clienți.
În consecință, Daimler Truck face acum următorul pas prin construirea unei prime flote de încercare pentru clienți cu camioane Mercedes-Benz GenH2. Companiile Amazon, Air Products, INEOS, Holcim și Wiedmann & Winz vor lua parte la primele teste cu clienții pentru a dobândi experiența inițială în transportul pe distanțe lungi fără CO2 cu camioane cu pile de combustie.
Cele cinci tractoare cu semiremorcă vor fi utilizate în diferite aplicații pe distanțe lungi pe rute specifice din Germania, cum ar fi transportul de materiale de construcții, containere maritime sau gaze la butelie. În timpul acestor prime teste pentru clienți, camioanele GenH2 rămân sub supravegherea și responsabilitatea directă a Mercedes-Benz Trucks. Vehiculele vor fi realimentate la stațiile publice de alimentare cu hidrogen lichid (sLH2) desemnate în Wörth am Rhein și în zona Duisburg.
Daimler Truck și companiile partenere creează astfel un proiect lighthouse și demonstrează că transportul decarbonizat cu camioane alimentate cu hidrogen este deja posibil în prezent. Cu toate acestea, pentru ca această transformare să reușească, va fi necesar ca în anii următori să se asigure crearea unei infrastructuri internaționale de realimentare și o aprovizionare suficientă cu hidrogen lichid verde.
Andreas Gorbach, membru al Consiliului de administrație al Daimler Truck AG, responsabil pentru tehnologia autocamioanelor: „Cu această primă flotă de clienți, autocamioanele noastre cu pile de combustie sunt acum testate în condiții reale de funcționare pentru clienți. O situație avantajoasă pentru ambele părți: clienții noștri cunosc tehnologia pilelor de combustie în exploatarea zilnică în condiții reale, iar echipa noastră de ingineri înțelege mai bine nevoile clienților și cazurile de utilizare relevante, luându-le în considerare pentru dezvoltarea de serie.”
Cifrele cheie de performanță ale camionului GenH2 Truck comparabile cu cele ale camioanelor convenționale pentru distanțe lungi
Inginerii de dezvoltare de la Daimler Truck au bazat camionul GenH2 Truck pe caracteristicile camionului convențional Mercedes-Benz Actros pentru distanțe lungi în ceea ce privește sarcina utilă, autonomia și performanța. Camioanele Mercedes-Benz GenH2 Trucks, care sunt utilizate în aceste prime teste pentru clienți, oferă o sarcină utilă de aproximativ 25 de tone la o greutate brută combinată (GCW) de 40 de tone. Două rezervoare speciale de hidrogen lichid și un sistem deosebit de puternic de pile de combustie centrate pe celulă permit această sarcină utilă ridicată și o autonomie mare. Acestea reprezintă piesa centrală a camionului GenH2. Cele două rezervoare de hidrogen lichid din oțel inoxidabil ale camionului GenH2 au o capacitate de stocare deosebit de mare, de 88 kg (44 kg fiecare), ceea ce le face foarte potrivite pentru acoperirea distanțelor lungi. Sistemul de rezervoare din oțel inoxidabil este format din două tuburi, unul în altul, conectate între ele și izolate în vid.
Sistemul de pile de combustie al camionului GenH2 furnizează 300 kW (2 x 150 kW), iar bateria asigură temporar o putere suplimentară de 400 kW. La 70 kWh, capacitatea de stocare a bateriei este relativ scăzută, deoarece aceasta nu este destinată să satisfacă nevoile de energie, ci în principal să fie pornită pentru a oferi sprijin energetic situațional pentru pila de combustie, de exemplu, în timpul încărcărilor de vârf în timpul accelerării sau în timpul deplasării în pantă cu încărcătură maximă. În același timp, bateria relativ ușoară permite o sarcină utilă mai mare. Aceasta este reîncărcată cu energia de frânare și cu energia excedentară a pilei de combustie. Un element central al strategiei sofisticate de funcționare a sistemului de pile de combustie și baterii este un sistem de răcire și încălzire care menține toate componentele la o temperatură de funcționare adecvată, asigurând astfel o durabilitate maximă. Într-o versiune de pre-serie, cele două motoare electrice sunt proiectate pentru un total de 2 x 230 kW putere continuă și 2 x 330 kW putere maximă. Chiar recent, în septembrie 2023, Daimler Truck a demonstrat cu succes că tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen poate fi soluția potrivită pentru decarbonizarea transportului rutier flexibil și solicitant pe distanțe lungi. Un prototip omologat pentru drumuri publice al camionului Mercedes-Benz GenH2 a finalizat cursa Daimler Truck #HydrogenRecordRun, acoperind 1.047 km de distanță parcursă cu un singur plin de hidrogen lichid. Compania își propune să introducă versiunea de serie a Mercedes-Benz GenH2 Truck în a doua jumătate a deceniului.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit