Invazia rusă în Ucraina de la sfârșitul lunii februarie 2022 a determinat o serie de transportatori să schimbe conexiunile intermodale între China și Europa. Unul dintre aceștia este Dachser, operatorul logistic german. La începutul lunii iulie 2022, a schimbat traseul trenului său de containere de la linia prin Rusia și Belarus la Coridorul Central prin Asia Centrală.
Din cauza ostilităților Rusiei în Ucraina, Dachser a anulat 2 servicii de transport feroviar de marfă China-Europa. Motivul principal este reprezentat de sancțiunile economice impuse de Uniunea Europeană Rusiei și Belarusului. Acest lucru a făcut ca traseul standard al Noului Drum al Mătăsii, cunoscut și sub numele de Podul terestru eurasiatic, să fie nefavorabil pentru clienții europeni. În același timp, furnizorul german de servicii logistice a amenajat o nouă rută de trenuri de containere între China și Ungaria, care trece prin Coridorul Central.
Trenurile companiei pleacă din orașul chinez Xi’an de 2 ori pe săptămână. În drumul lor spre Budapesta, trec prin Kazahstan, Azerbaidjan și România și traversează cu feribotul Marea Caspică și Marea Neagră. Containerele sunt transportate pe calea ferată de la Budapesta către alte terminale din interior, cum ar fi Viena în Austria, München și Ludwigshafen în Germania. Durata totală a călătoriei pe ruta Xi’an-Budapesta durează între 45 și 55 de zile.
„Cu această rută, putem înlocui conexiunile feroviare de-a lungul Noului Drum al Mătăsii prin Rusia și Belarus și putem oferi în continuare clienților noștri un serviciu multimodal fiabil și ecologic”, a declarat Vedat Serbet, directorul de servicii feroviare al Dachser EMEA.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit