Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2021, șantierele navale sud-coreene au avut cel mai bun an din ultimii opt ani, deținând 37% din comenzile de nave la nivel mondial, ceea ce reprezintă o valoare de 43% datorită comenzilor crescute pentru marile transportatoare de containere și nave specializate în transportul de Gaz Natural Lichefiat (LNG).

Potrivit unui raport publicat săptămâna trecută de Ministerul Comerțului, Industriei și Energiei, , constructorii de nave coreeni au dominat anul trecut cu un total de livrări de 17,44 milioane de tone brute compensate (CGT) în comenzi noi, cea mai mare cifră din ultimii opt ani. Volumul a crescut cu 112% față de acum un an și cu 82% față de 2019, înainte de izbucnirea virusului.

Totodată, mai arată sursa citată, constructorii de nave coreeni au acumulat anul trecut 37% din totalul comenzilor în 46,96 milioane CGT-uri plasate în lume. Raportul valoric se ridică la 43%. Cei trei mari constructori de nave din Coreea și-au depășit obiectivele anuale – Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. cu 53%, Samsung Heavy Industries Co. cu 34% și Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. cu 40%.

De asemenea, perspectivele pentru acest an sunt bune în ceea ce privește așteptările privind o creștere a comenzilor pentru transportatorii de LNG. În iunie 2020, cele mai mari trei companii au semnat un acord de rezervare a capacității cu Qatar Petroleum, care permite companiei petroliere de stat din Qatar să rezerve capacitate de construcție în șantierele navale coreene pentru mai mult de 100 de nave LNG până în 2027.