Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Circa 67% din cei care conduc un autovehicul se consideră bine sau foarte bine informați cu privire la asigurările RCA. În schimb, 55% dintre respondenți își autoevaluează gradul de informare cu privire la asigurările CASCO drept scăzut, în timp ce 45% dintre șoferi au un grad ridicat de informare potrivit unui studiu IRES realizat pentru UNSAR. Proporțiile celor care consideră că au un grad ridicat de informare cresc odată cu înaintarea în vârstă, cu nivelul de educație sau de venit mai ridicat, și în rândul celor din mediul urban.

Studiul relevă un nivel ridicat de interes privind valoarea despăgubirii achitate de asigurător în cazul unei daune: 57% dintre șoferi sunt foarte interesați, iar 35% sunt interesați. În același timp, 88% dintre respondenți s-ar simți nedreptățiți dacă despăgubirea solicitată de unitatea reparatoare asiguratorului ar conține servicii facturate de care nu au beneficiat.

Studiul relevă că 71% dintre șoferii intervievați ar fi deranjați dacă, în cazul unui accident de circulație, valoarea reparației despăgubită de RCA a vinovatului ar fi cu mult mai mare decât costul aceleiași reparații efectuate fără asigurare. Mai mult, impactul costului mai ridicat al reparațiilor despăgubite prin RCA față de cel al unei reparații fără RCA asupra evoluției primelor de asigurare este un motiv de îngrijorare pentru 85% dintre șoferi. Peste jumătate dintre respondenți (55%) știu că pot încasa despăgubirea direct de la asigurator, fără obligativitatea reparației vehiculului, dacă sunt păgubiți într-un accident de vehicule.

În acest context, 94% dintre șoferi consideră benefice o serie de măsuri, precum publicarea anuală, cu titlu informativ, de către o autoritate competentă a unor prețuri de referință pe piața de reparații auto,  dar și publicarea unor prețuri de referință privind închirierea autovehiculelor primite la schimb de persoane păgubite RCA.

Potrivit ASF, industria de asigurări a plătit în fiecare zi din primele nouă luni ale lui 2020, numai în baza RCA, despăgubiri de aproape 1,8 milioane de euro, în timp ce a gestionat un total de 9,1 milioane contracte RCA, respectiv 4,7 milioane polițe exprimate in unități anuale.

În plus, în ciuda restricțiilor de circulație impuse anul trecut ca urmare a pandemiei, numărul dosarelor de daună pe RCA în primele nouă luni ale lui 2020 a scăzut cu 7,64%.  În aceeași perioadă, prima medie RCA a scăzut cu 1% față de perioada similară din 2019, în timp ce dauna medie a urcat cu 6%. Din păcate, în această perioadă, unul dintre cei mai importanți indicatori ai industriei de asigurări, rata daunei aferentă segmentului RCA, a crescut cu peste 4 puncte procentuale față de aceeași perioadă din 2019, până la 84,61%.