În 2023, navele care folosesc Canalul Suez și Strâmtoarea Bosfor vor trebui să plătească mai mult. De fapt, atât autoritatea egipteană, cât și guvernul turc au anunțat o creștere substanțială a taxelor de tranzit. În ceea ce privește Canalul Suez, președintele și directorul general al Autorității, Ossama Rabiee, a anunțat o creștere de 15%, cu o reducere de 5% doar pentru navele de croazieră și vrachierele. Rabiee a justificat această majorare prin faptul că a subliniat „o strategie echilibrată și flexibilă care va compensa Autoritatea pentru creșterea costurilor într-o economie volatilă”.
Tarifele Canalului Suez depind, de asemenea, de tarifele medii de transport ale fiecărui tip de navă și, după cum se știe, cele ale navelor container au crescut substanțial în timpul pandemiei, producând profituri uriașe pentru companiile de transport maritim. La acestea se adaugă creșterea prețurilor la energie și presiunile inflaționiste internaționale. Această majorare a tarifelor va afecta transportul de containere în și dinspre Marea Mediterană.
Un impact major asupra costurilor de transport maritim va veni, de asemenea, din cauza creșterii anunțate a tarifelor de tranzit pe Bosfor, despre care guvernul turc susține că ar putea crește cu până la 400% începând cu octombrie 2022. Asociația companiilor de transport maritim Eenma, care reprezintă liniile care efectuează cabotaj maritim, a tras un semnal de alarmă, subliniind că această creștere va crea probleme majore. Asociația adaugă că această decizie va afecta libera circulație a mărfurilor.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit