Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Franta si Germania au anuntat acordarea de pachete majore de stimulare ecologica, alaturi de tari precum Spania si Olanda.
Franta a anuntat un pachet de salvare pentru industria auto in valoare de 8 miliarde de euro, incluzand aici un sprijin substantial pentru electrificare. Stimulentul de cumparare pentru vehiculele electrice cu baterii (BEV) si vehiculele electrice cu celule de combustibil (FCV) a crescut de la 6.000 EUR la 7.000 EUR, incepand cu 1 iunie. Pentru cumparatorii de flote, care au reprezentat peste 50% din piata franceza in 2019, bonusul pentru cumpararea unui vehicul plug-in a crescut de la 3.000 la 5.000 de euro.
De asemenea, guvernul german a dezvaluit un pachet de stimulare care sustine electrificarea vehiculelor, intentionand sa introduca si o suprataxa pentru protectia climei care sa dubleze impozitul pe vehiculele care emit mai mult de 195g / km de CO2. Pachetul general ar trebui sa totalizeze 130 de miliarde de euro in urmatorii doi ani. Legislatia mai instituie si un fond de 50 de miliarde de euro pentru „abordarea schimbarilor climatice, inovarii si digitalizarii”.
In Germania, stimulentul actual de 3.000 de euro va fi dublat la 6.000 de euro pentru masinile noi care costa sub 40.000 de euro. Limita de pret pentru a primi beneficii fiscale pentru vehicule electrice va fi ridicata de la 40.000 la 60.000 de euro.
Guvernul german a anuntat, de asemenea, o strategie nationala de impulsionare a hidrogenului, cu planuri de crestere a capacitatii de productie la 5 GW (14TWh de hidrogen) pana in 2030 si la 10 GW pana in 2040. Hidrogenul va fi folosit mai intai acolo unde procesele nu pot fi electrificate – de exemplu, in transportul de marfuri grele, productia de otel, industria chimica si aviatie. Companiile din aceste sectoare vor primi sprijin financiar daca investesc in instalatii de electroliza pentru a-si transforma procesele de productie.