Accelera by Cummins, unitatea de afaceri cu emisii zero a Cummins Inc., Daimler Trucks & Buses US Holding LLC și PACCAR se asociază pentru a accelera și localiza producția de celule de baterii și lanțul de aprovizionare cu baterii în Statele Unite. Întreprinderea comună planificată va produce celule de baterii pentru vehicule comerciale electrice și aplicații industriale, creând astfel locuri de muncă de înaltă ținută în domeniul producției din SUA în sectorul în creștere al tehnologiilor curate. Se preconizează că investiția totală va fi cuprinsă între 2 și 3 miliarde de dolari pentru fabrica de 21 GWh.
„Avem responsabilitatea de a ne decarboniza într-un mod care este cel mai bun pentru toate părțile interesate și pentru planetă. Acest lucru necesită o colaborare strânsă cu partenerii-cheie. Anunțul de astăzi reflectă această acțiune. Nu numai că avansăm o soluție tehnologică cheie pentru clienții noștri, dar accelerăm tranziția energetică în Statele Unite”, a declarat Jennifer Rumsey, președinte și director executiv al Cummins.
Accelera by Cummins, Daimler Truck și PACCAR vor deține fiecare câte 30% și vor controla în comun societatea mixtă, care se va concentra inițial pe familia de tehnologii de baterii litiu-fier-fosfat (LFP) pentru camioanele comerciale electrice cu baterii. Celulele de baterii LFP produse de societatea mixtă vor putea oferi mai multe avantaje în comparație cu alte chimii de baterii, inclusiv costuri mai mici, durată de viață mai lungă și siguranță sporită, fără a fi nevoie de materii prime de nichel și cobalt. Accelera by Cummins, Daimler Truck și PACCAR se așteaptă la o creștere a cererii pentru tehnologia bateriilor pe parcursul acestui deceniu, iar clienții din SUA vor beneficia de o fabrică de celule de baterii de ultimă generație dedicată. EVE Energy va fi partenerul tehnologic în cadrul societății mixte, cu o participație de 10%, și va contribui cu know-how-ul său de vârf în materie de proiectare și producție de celule de baterii. EVE Energy este lider mondial în fabricarea de celule de baterii LFP pentru industria vehiculelor și este cotată la bursa de la Shenzhen.
„Viziunea noastră este ca tehnologia bateriilor de cea mai înaltă calitate, produsă la nivel local, să îmbunătățească operațiunile clienților noștri și să îi ajute să își atingă obiectivele operaționale și de mediu”, a declarat Preston Feight, director executiv al PACCAR.Martin Daum, directorul general al Daimler Truck, a declarat: „Pentru Daimler Truck, parteneriatele și o concentrare strictă asupra costurilor și alocarea inteligentă a capitalului sunt pârghiile cheie pentru a reuși pe calea spre un transport durabil. Această societate mixtă planificată permite realizarea unor economii de scară dincolo de Daimler Truck. Este o piesă cheie de puzzle a strategiei noastre de industrializare a bateriilor, asigurând accesul la tehnologia corectă a celulelor de baterii la un cost corect.”
GAC, un producător auto chinez, a dezvăluit conceptul Van Life, al doilea din seria „Car Culture Series”, în cadrul Săptămânii Designului de la Milano 2023.
Van Life este un autovehicul de teren, autonom și cu emisii zero, conceput pentru călătorii pe distanțe lungi, ca o alternativă ecologică la călătoriile cu avionul.
Designul futurist al furgonetei, cu proporții simetrice de tip „one-box”, clapete retractabile pe roți și LED-uri pe toată lățimea la ambele capete, îi conferă un aspect extraterestru. În plus, sistemul autonom al vehiculului utilizează poziția stelelor de pe cer pentru navigație.
Reprezentanții francezi ai Milan Advanced Design Centre, Stephane Janin și Yann Jarsalle, ambii cu experiență în cadrul Alianței Renault Nissan, au colaborat la dezvoltarea exteriorului și a interiorului său. În viziunea GAC, roțile foarte speciale se adaptează la suprafețe diferite și amintesc parțial de transformările roboților japonezi OZN, precum Goldrake, al cărui designer Gosaku Ota a decedat la începutul acestui an. Van Life este, bineînțeles, și prietenos cu mediul înconjurător. Nu numai pentru că alimentarea cu energie este cu emisii zero, ci și pentru că materialele sunt durabile, adică reciclate și de lungă durată. Multe dintre componentele ușoare ale vehiculului sunt realizate din plastic, aluminiu și fibră de carbon. Interiorul furgonetei dispune de două locuri și un spațiu mare în spate, care poate fi transformat fără efort într-o zonă de dormit. „Cadrul orbital” care înconjoară cabina permite flexibilitatea de a monta sau agăța o varietate de elemente, cum ar fi smartphone-uri, tăvi de masă, compartimente de depozitare, genți și chiar un hamac. În partea din spate, este vizibil un hayon mare. Atunci când vehiculul este staționat, mesele și sertarele pot fi scoase din podea în aer liber pentru a spori dimensiunea vehiculului Van Life, cu pașaport chinezesc, dar și cu identitate europeană.

02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit