Prototipul autobuzelor hibrid, dotat cu scaune tapitate si climatizare automata, cu prize USB pentru incarcarea rapida a dispozitivelor mobile si facilitati pentru persoane cu dizabilitati, va fi livrat Primariei Bucuresti pe 1 martie.
Primarul general, Gabriela Firea, a facut prezentarea lui pe Facebook. „Interiorul e modern, practic, dotat cu scaune tapitate si climatizare automata, cu o capacitate mare de transport calatori, functii speciale pentru persoanele cu dizabilitati, este dotat cu prize USB pentru incarcarea rapida a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic. O atentie speciala a fost acordata si postului de conducere al soferului, acesta beneficiind de dotari de ultima generatie care ii cresc siguranta si confortul”, a mentionat primarul general.
Gabriela Firea subliniaza ca, in scopul maririi aportului adus de tehnologia hibrida, a fost adaugat un sistem de virare tip “Intelligent eco steering”, care foloseste energie doar in momentele in care conducatorul autobuzului schimba pozitia volanului. De asemenea, a fost adaugata o punte motoare construita din materiale usoare, silentioasa, cu zgomot de rulare redus, ce foloseste pentru lubrifiere un mix de ulei mineral si sintetic pentru o mentenanta cat mai redusa. „Achizitia noilor autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid e un pas important in diminuarea poluarii generate de traficul urban. Din luna mai, PMB va receptiona cate 20 de unitati pe luna, pana in noiembrie inclusiv.”
Valoarea totala a contractului este de aproximativ 50 de milioane de euro (TVA inclus), iar garantia este de 8 ani.
Nu exista nicio solicitare oficiala adresata de catre Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) catre Ministerul Transporturilor (MT) sau catre Metrorex pentru preluarea/transferul administrarii metroului, se arata intr-o informare de presa a MT data publicitatii recent. Reactia ministerului vine dupa declaratiile primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, potrivit carora nu se fac progrese in domeniul administrativ si sunt ramaneri in urma in ceea ce priveste alte proiecte importante, cum ar fi transferarea metroului de la Ministerului Transporturilor catre Primaria Capitalei.
„Nu au avut loc niciun fel de discutii cu privire la acest subiect. In ultimul an, nu a existat corespondenta oficiala pe aceasta tema. La ultima intalnire intre reprezentantii Primariei Generale si Ministerul Transporturilor care a avut loc pe 30 august, subiectul Metrorex nu a fost pe agenda. Transferul metroului de la Ministerul Transporturilor la Primaria Generala nu exista ca proiect concret initiat si asumat oficial de primarie. Mentionam ca nu au existat blocaje, ci doar proceduri legale ce trebuie parcurse. S-a lucrat intr-un ritm sustinut, iar Ministerul Transporturilor si Guvernul au acordat tot sprijinul Primariei Municipiului Bucuresti.“, arata MT in informarea publica.
In ceea ce priveste solicitarea de transferare a Centurii Capitalei, MT precizeaza urmatoarele: „Pentru sectoarele de drum cu 4 benzi de circulatie – cele care urmeaza sa se construiasca – s-a intabulat dreptul de proprietate publica a statului asupra imobilelor afectate de largirea drumului de la doua la patru benzi, dupa ce a fost efectuata exproprierea acestor imobile in conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010. Pentru drumul existent unde nu au fost incepute lucrarile de modernizare, urmeaza sa fie semnat un contract, in termen de 7 zile, pentru intocmirea documentatiei cadastrale in vederea inscrierii in cartea funciara a dreptului de administrare. S-a instituit si functioneaza o Comisie mixta Ministerul Transporturilor – Primaria Municipiului Bucuresti – Oficiul de Cadastru. Ministerul Transporturilor a propus atat in discutiile din mai 2018 cat si la ultima intalnire din 30 august, la care au participat ministrul Transporturilor si Primarul general al Capitalei, ca proiectul de act normativ ce va reglementa transferul soselei de centura sa fie elaborat in cadrul Primariei Generale. Aceasta propunere a fost agreata, urmand ca Ministerul Transporturilor sa promoveze proiectul pe circuitul de avizare. De mentionat ca se cauta solutie legala: cum un UAT (Unitate Administrativ Teritoriala, precum Municipiul Bucuresti) va putea detine/ administra un drum national aflat in afara teritoriului sau, avand in vedere faptul ca acest obiectiv NU se afla pe teritoriul UAT – Municipiul Bucuresti si ca este un drum national, cuprins intr-un proiect finantat prin fonduri europene nerambursabile solutia privind rezolvarea acestei probleme urmeaza sa fie propusa de Primaria Generala in cadrul proiectului de act normativ sus mentionat.“
Gabriela Firea, primarul general al Capitalei a afirmat sambata, 1 septembrie, la Neptun, ca este "preocupata si indurerata" de faptul ca nu se fac progrese in domeniul administrativ, precizand ca exista grupuri de lucru interministeriale care „se fac ca lucreaza“ de prea mult timp.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit