Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În ciuda investițiilor masive în piața de curierat din România din partea mai multor jucători companii cu capital străin, FAN Courier își menține poziția de lider, indicatorii financiari arătând o stabilitate financiară excelentă, dezvoltarea fiind asigurată de investițiile constante în tehnologie, logistică și echipamente.

După un 2021 foarte bun, încheiat cu o creștere a cifrei de afaceri de 20% și o ușoară scădere a profitului net, cauzată de investițiile importante făcute în 2021, FAN Courier a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul anterior. Un rezultat satisfăcător, ținând cont de faptul că a fost “un an dificil, plin de provocări și incertitudini, care au pus presiune pe costuri și au influențat productivitatea”. Chiar și în aceste condiții, oficialii FAN Courier au declarat că au închis anul pe creștere. Nivelul investițiilor realizate de FAN Courier în 2022 a depășit 31,5 milioane de euro, în creștere față de anul anterior, când fondurile alocate investițiilor au fost undeva la 30 de milioane de euro. O treime din investiții au mers în dezvoltarea rețelei de lockere FANbox, cu atât mai mult cu cât 60-65% din activitatea companiei a reprezentat-o comerțul online.

După analiza financiară a datelor din 2021, pe locurile al doilea și respectiv al treilea se situează GLS General Logistics Systems Romania și Delivery Solutions. Prin neprezentarea acestora, locul al doilea a fost acordat companiei Cargus, o companie cu active impresionante, care are potențial să revină pe profit, după consolidarea investițiilor făcute în ultimii ani.

Premierea companiilor de expediții și logistică s-a bazat pe rezultatele oficiale publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor pentru anul fiscal 2021 (75% din punctaj) și pe rezultatele declarate obținute în anul fiscal 2022 (25%).

În analiză au fost incluse 46 de companii din TOP 100 după cifră de afaceri, profit, creșterea cifrei de afaceri și a profitului de la un an la altul, active, număr angajați. În urma colectării de informații privitoare la performanțele financiare și de stabilitate financiară ale firmelor s-a reconfigurat topul, structurat pe urmă de domenii de activitate: expediții rutiere, expediții air & sea, Contract Logistics.

La Total primele patru firme clasate în topul expeditorilor din România sunt Schenker Logistics România, Kuehne+Nagel,  Gebruder Weiss şi Transmec. Clasamentul continuă cu încă 4 firme cu punctaje apropiate:  Quehenberger Logistics ROU, Yusen Logistics, IB Cargo şi Cargo-Partner Expediţii.

Prin spargerea activităţilor în trei companii separate, DSV Solution, DSV Road şi DSV Air&Sea, grupul danez se clasează în bloc cu cele trei companii, după Top 10, însă, dacă am aduna punctajul realizat de fiecare dintre acestea, DSV ar ocupa locul al doilea după Schenker Logistics România. 

Foarte aproape de rezultatele multinaționalelor care contribuie din plin de forța rețelelor europene și a know-how-ului acestora s-au clasat și câteva companii cu capital românesc. Top 3 companii româneşti după punctajul total este: Orient, DGH Log&Sped şi Romfracht, urmate de ALL Cargo și Atlas Imobiliare.   

Cel mai mare punctaj cumulat pe transporturi, Contract Logistică și Distribuție îl are însă Aquila, care a încheiat un 2022 record pe toate planurile după ce în 2021 s-a finalizat listarea la bursă a companiei. Cel mai mare distribuitor cu capital românesc a primit Premiul Tranzit pentru eficiență în distribuție și anul acesta, cu rezultate greu de atins de alți distribuitori, chiar și scăzând cifrele obținute din transporturi și contract logistics. Revista Tranzit vrea să mulțumească Coface și PWC pentru ajutorul acordat în colectarea datelor necesare analizei financiare a pieței de logistică.