Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Quehenberger Logistics ROU câștigă pentru al doilea an consecutiv premiul de eficiență în Contract Logistics în fața Gebruder Weiss, ambele cu un punctaj semnificativ mai mare comparativ cu următoarele trei clasate Yusen Logistics, IDL Bucharest şi DSV Solutions.

Companiile care s-au luptat pentru locul întâi au avut în 2021 aceeaşi rată a profitului net (0,04%), profitul din exploatare fiind mai mare în cazul Quehenberger Logistics ROU.

2022 a fost un an bun pentru ambele companii, în cazul Quehenberger Logistics fiind înregistrată o creștere a cifrei de afaceri cu 38% față de 2021 și o dublare a profitului net, pe fondul unei activități intense de e-commerce în primele 7 luni ale lui 2022.

Compania câştigătoare opereză şi cea mai mare suprafaţă de depozitare din România, 305.500 m2, față de 60.000 m2 operați de GebruderWeiss. Compania cu capital austriac reuşeşte să realizeze indicatori financiari foarte buni, asta şi datorită activităţii de distribuţie pe care o realizează pentru clienţii săi de depozitare. Spre deosebire de Gebruder Weiss, care operează multe spații proprii, Quehenberger are toate spațiile închiriate lucrând, în multe cazuri, în facilitățile deținute sau închiriate chiar de clienții lor.

Suprafeţe mari opereză şi Yusen Logistics (220.000 m2), IDL Bucharest (200.000 m2) şi DSV Solutions (118.500 m2).

Topul companiilor cu activitate importantă de Contract Logistics este completat de H.Essers Logistics și H.Essers Distribuție, Kuehne + Nagel, Schenker Logistics Romania, cargo-partner & Expediții și IB Cargo.

Rezultate excelente a obținut Internațional Alexander Logistic, singura firmă cu capital românesc care, după punctajul acordat de revista Tranzit, se situează pe locul al 7-lea în clasamentul general, cu doar 30.000 de metri pătrați de depozitare operați. Fiind firma de Contract Logistics cu capital românesc cu cele mai bune rezultate pe 2021/2022, compania cu sediul central în Arad a primit premiul I de eficiență în Contract Logistics la categoria firme cu capital românesc.

Dintre firmele de expediții cu cele mai mari active, topul este condus de Schenker Logistics România, Gebruder Weiss și Transmec, care depăşesc 40-60 milioane de euro active totale – depozite, terminale și autovehicule. Pe de altă parte multe firme light-asset apar cu active de circa 15-18 milioane de euro în sisteme IT și echipamente. Dacă ne uităm la total active minus datorii curente, clasamentul este similar cu valori de 30-40 milioane de euro (2 cazuri) şi până la 1,2 milioane de euro. În top total companii cu activități anexe în sectorul transporturilor rutiere, companiile care fac contract logistics ies ușor în evidență față de cele care fac doar servicii de intermediere de transport din valorile mai mici ale salariului mediu brut per angajat, care variază în cazul firmelor analizate între 1000 şi 2.800 de euro pe lună. La acest capitol ies din tipare cele câteva companii care au flotă proprie şi care au şi mulţi şoferi angajaţi. Salariul mediu brut al şoferilor, plăţiţi şi cu indemnizaţii zilnice, trage în jos media salarială per companie. Companiile care au preponderent acitivități de expediții au salarii medii brute mult mai mari.

Peste 250 de specialiști ai industriei de expediții și logistică au participat anul acesta la Gala Tranzit 2023, care a avut loc la București, ieri, pe 23 martie.

Cele 5 paneluri pe facilități la achiziția de autocamioane electrice, raportarea pe sustenabilitate – obligatorie pentru firmele cu peste 250 de angajați din 2025 (pe activitatea din 2024, însă) – evoluția volumelor și prețurilor pe piața de transport rutier, maritim și feroviar în 2022/2023, provocările pieței de curierat ți RO eTransport – au fost completate de un Studiu de Caz prezentat de Alexandru Păun, managerul primei companii de transport din România care operează nu unul, ci trei camioane elecrice.

În paralel, participanții au putut vedea prima expoziție de autovehicule electrice din România: un Renault Kangoo ZE, Renault Master ZE, Ford eTransit, Volvo Trucks FH Electric, Mercedes-Benz eActros și două camioane Scania BEV. Expoziția a fost completată de un Iveco Daily Air Pro, un Iveco S-Way și un autoșasiu Ford Trucks pregătit special pentru activități de curierat și distribuție.

Oferta de autovehicule a fost completată de furnizori de stații profesionale de spălat camioane (Iwash Eurocleaner și Kaercher), burse de transport (TimoCom și Trans.eu), sisteme de fleet management (EuroWag WebEye) și carduri de combustibil (AS24).

Evenimentul s-a încheiat cu o ceremonie de premiere a celor mai eficienți operatori de curierat, distribuție, logistică și expediții și un concert semnat Anna Lesko.

Mulțumim sponsorilor și participanților care au rezistat acestui eveniment maraton!