Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană investighează dacă Delivery Hero și Glovo au încălcat normele UE în materie de concurență prin participarea la un cartel în domeniul comenzii și livrării online de mese, alimente și alte bunuri de consum. Comisia Europeană a declarat că procedurile formale antitrust au fost inițiate.

Serviciile online de livrare de alimente sunt un sector în creștere rapidă în care concurența trebuie protejată. Acesta este motivul pentru care se investighează dacă Delivery Hero și Glovo s-au înțeles pentru a-și împărți piețele și pentru a nu-și recruta reciproc lucrătorii.

În cazul în care suspiciunile ar fi confirmate, acest comportament ar putea constitui o încălcare a normelor UE în materie de concurență și ar putea avea un impact negativ asupra prețurilor, opțiunilor consumatorilor și oportunităților pentru lucrători. Delivery Hero și Glovo sunt printre cele mai mari servicii de livrare de alimente din Europa. Comisia își exprimă îngrijorarea cu privire la posibilitatea ca cele două societăți să își fi împărțit piețele geografice și să fi făcut schimb de informații comerciale sensibile înainte de preluare. De asemenea, Comisia suspectează că este posibil ca societățile să fi convenit să nu recruteze angajați una de la cealaltă.

sursa foto: Glovo

Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces clienților la diverse tipuri de produse și mâncăruri, anunță lansarea programului „Angajamentul pentru curieri” în România. Programul include o serie de inițiative menite să îmbunătățească experiența curierilor care livrează prin intermediul platformei Glovo.

De asemenea, platforma le oferă curierilor activi acces la cursuri de siguranță rutieră cu scopul de a preveni situațiile neprevăzute în trafic. Potrivit reprezentanților companiei, vor participa până la sfârșitul anului 2023 peste 80% dintre curierii activi din România.

Ca parte a angajamentului pentru drumuri mai sigure, curierii care folosesc Glovo au acum posibilitatea de a participa la cursuri periodice de siguranță oferite de entități certificate. Glovo dorește să crească gradul de conștientizare în ceea ce privește siguranța rutieră și personală în rândul curierilor, iar cursurile de siguranță reprezintă un element cheie al „Angajamentul pentru curieri”. 10% dintre curierii de pe piețele unde a fost implementat angajamentul au urmat aceste sesiuni, cu scopul de a reduce incidentele din trafic. În plus, Glovo a implementat butonul SOS pentru aplicația pentru curieri, oferind curierilor un instrument ușor de utilizat pentru a cere ajutor și a anunța autoritățile în situații de urgență.

Pentru a-i ajuta pe curieri să își îmbunătățească competențele și să deblocheze noi oportunități, Glovo va oferi tuturor curierilor activi acces gratuit la platforma digitală G-learning, unde pot descoperi peste 65 de cursuri online, cum ar fi marketing, fotografie, limba engleză, competențe IT, managementul afacerilor sau dezvoltare personală și profesională. Mai mult de un sfert este disponibil în limba română.

„Prin lansarea proiectului «The Couriers Pledge», ne propunem să îmbunătățim experiența tuturor curierilor care folosesc aplicația noastră. Oportunitățile pe care le punem astăzi la dispoziția curierilor reprezintă doar un prim pas al proiectului, iar misiunea noastră este să continuăm să dezvoltăm «The Couriers Pledge» în continuare, adăugând constant noi funcționalități.”,

a declarat Iustinian Belghir, General Manager Glovo România și Moldova.

Mai mult, compania inițiază programul Glovo Club, dezvoltând constant parteneriate pentru a oferi acces la reduceri suplimentare utilizatorilor aplicației de curierat. Astfel, curierii se vor bucura de promoții speciale la produse și servicii, precum restaurante, piese auto, servicii pentru mașini, consultanță financiară și antreprenoriat.

În urmă cu mai bine de un an, Glovo a inițiat deja proiectul „Angajamentul pentru curieri” pentru aproape 22.000 de curieri din Polonia, Maroc, Georgia, Kazahstan, Croația, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, Ghana, Kenya, Kârgâzstan, Serbia, Slovenia și Bulgaria.

Glovo se angajează să implementeze „Angajamentul pentru curieri” până la sfârșitul anului 2023 în toate țările în care își desfășoară activitatea.