Pandemia de COVID-19 a accelerat dezvoltarea comerțului electronic pe piața locală, care va înregistra o creștere de 30% față de anul 2019, potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), pentru o valoare totală de circa 5,5 miliarde de euro. Totodată, numărul celor care cumpără online a crescut cu 8% anul acesta, iar numărul persoanelor care plătesc online cu cardul a crescut cu 14% în acest an față de 2019, conform cercetării iSense Solutions pentru GPeC.
Cercetarea va fi prezentată pe larg în cadrul GPeC Summit (2-3 noiembrie), eveniment care se va desfășura online. Printre concluziile studiului prezentat de Andrei Cândea, Managing Partner iSense Solutions, se numără și faptul că 71% dintre cei care cumpără online preferă să plătească un preț mai mare pentru produse, dacă beneficiază de servicii superioare – livrare mai rapidă sau servicii post-vânzare, scrie retail-fmcg.ro. În cadrul evenimentului va fi prezent și CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu, care va vorbi despre evoluția comerțului electronic în timpul pandemiei, dar și despre schimbări în comportamentul de consum. „Pe 2-3 noiembrie, sărbătorim 15 ani de GPeC cu cel mai bun lineup de până acum: peste 30 de speakeri și traineri internaționali și români și peste 38 de ore de conținut practic dedicat antreprenorilor, magazinelor online și tuturor celor interesați de a se dezvolta în e-Commerce și Digital Marketing“, a declarat Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
Valoarea cumparaturilor online a depasit 3,5 miliarde de euro in 2018, cu 30% mai mult decat in 2017, cand suma cheltuita a fost de 2,8 miliarde de euro, potrivit statisticilor si estimarilor GPeC impreuna cu principalii jucatori din piata de comert electronic din Romania.
Potrivit sursei citate, cresterea de aproape 30% este una dintre cele mai mari din Europa, pentru al doilea an consecutiv, in timp ce, daca ne raportam la un calcul mediu, romanii au cheltuit pentru cumparaturi online aproape 10 milioane de euro in fiecare zi din 2018, in crestere comparativ cu cele 7,67 milioane de euro, medie zilnica inregistrata cu un an in urma.
Mai mult, dupa cum se arata in Raportul Pietei de E-commerce GPeC 2018, valoarea de peste 3,5 miliarde de euro reprezinta strict segmentul e-tail, adica produsele fizice (tangibile) care au fost cumparate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacantele si calatoriile, rezervarile hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, continutul download-abil etc. Daca ar fi adaugate si acestea, valoarea totala a achizitiilor online ar creste considerabil. Datele centralizate de 2Performant, citate in raportul GPec, arata, totodata, ca, pe parcursul anului trecut, un roman a cheltuit, in medie, 243 de lei la o achizitie online facuta de pe computer, respectiv 210 lei pentru o achizitie realizata de pe telefonul mobil. Totodata, in 2018 aproximativ 80% din traficul inregistrat de principalele magazine online a fost generat de dispozitivele mobile, in crestere cu 10% fata de 2017, si cu 30% in comparatie cu anul 2016.
In ceea ce priveste motivele invocate de cei care nu au cumparat online, printre ele se numara: neincrederea ca produsele prezentate pe website-urile magazinelor online corespund intocmai realitatii (65%), imposibilitatea de a vedea, testa si proba produsele (58%) sau plata taxelor de transport in plus fata de pretul produsului (33%).
Principalele categorii de produse vandute online, in 2018, au fost cele din categoriile: Electro-IT&C, Fashion & Beauty, Travel, Produsele pentru casa si decoratiuni, Cartile, Cadourile si florile, biletele la spectacole si concerte, Auto & Moto (inclusiv politele RCA) si produsele destinate copiilor. Estimarile GPeC, alaturi de cele ale Asociatiei Romane a Magazinelor Online, arata ca, cel mai probabil, piata romaneasca de e-commerce va atinge pragul de 5 miliarde de euro in 2020. Sursele cifrelor si estimarilor de piata publicate in raportul GPec sunt: ARMO, 2Performant, ANCOM, eMAG, GPeC, Institutul National de Statistica, iSense Solutions, Kantar Millward Brown, NETOPIA Payments si Omniconvert.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit