Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Doi politisti de frontiera romani au fost trimisi la frontiera ungaro-austriaca, pentru a lucra in punctul de trecere Hegyeshalom – Nikelsdorf, unde vor oferi informatii celor care merg spre Romania privind rutele disponibile si vamile care nu sunt aglomerate.
„In continuarea masurilor de fluidizare a traficului la granita romano-ungara, precum si in contextul masurilor adoptate in vederea prevenirii raspandirii COVID-19, incepand cu data de 26 mai, MAI – Politia de Frontiera Romana a trimis doi politisti de frontiera in misiune operativa la Punctul de Trecere a Frontierei Hegyeshalom – Nikelsdorf, situat la granita ungaro-austriaca. Cei doi reprezentanti ai Politiei de Frontiera vor colabora cu autoritatile austriece si ungare de aplicare a legii din punctul de frontiera, in sensul gestionarii eficiente a fluxului de pasageri care se deplaseaza spre Romania”, arata Politia de Frontiera intr-un comunicat. 
Pe timpul misiunii, politistii de frontiera romani vor relationa cu cetatenii romani aflati la frontiera Austriei cu Ungaria, vor distribui materiale informative si ii vor indruma pe acestia pentru a alege cel mai potrivit itinerariu catre punctele de frontiera operationale la granita comuna, in functie de valorile de trafic inregistrate si de localitatea de destinatie, mai arata sursa citata.
Pentru a-i ajuta pe cei care tranziteaza Ungaria spre Romania, au fost realizate flyere pe care se regasesc informatii utile calatorilor si o harta cu itinerariile de deplasare pe care le pot folosi spre punctele de frontiera deschise la granita romano-ungara.
 
Autoritatile amintesc ca la frontiera de vest sunt operationale, pentru efectuarea formalitatilor de control pentru traficul de persoane, respectiv automarfare (in functie de specificul fiecarui punct), urmatoarele puncte: Petea si Urziceni (in judetul Satu Mare), Valea lui Mihai si Bors (Bihor), Varsand, Turnu, Nadlac I si Nadlac II (Arad).
 
Prin celelalte puncte de trecere deschise la granita comuna se permite doar traficul lucratorilor transfrontalieri: Salonta, Sacuieni (Bihor) si Cenad (Timis).

Ungaria anunta oficial Ministerul Transporturilor din Romania ca restrictioneaza accesul camioanelor care vin din Slovenia pe teritoriul Ungariei daca soferii nu pot prezenta un certificat medical cu valabilitate de cel mult 4 zile care sa ateste faptul ca nu sunt infectati cu corona virus. Astfel, aceste camioane pot trece frontiera sloveno-maghiara numai intre orele 21:00 si 24:00, cate 15 autovehicule la fiecare 10 minute.

Soferii vor fi obligati sa urmeze numai ruta desemnata de autoritatile ungare si comunicata in frontiera. Instructiunile de la autoritati vor include si locurile de oprire posibile.

Autoritatile maghiare solicita Ministerului roman al Transporturilor trimiterea in avans, pana la orele 20:00, lista camioanelor care solicita trecerea frontierei sloveno-maghiara, aceasta lista continand urmatoarele date: locul de intrare in Ungaria, numarul de inmatriculare al autovehiculului, numele si prenumele soferului, ora si minutul la care soferul interntioneaza sa treaca frontiera maghiara. Transportatorii romani ale caror camioane asteapta la granita maghiara trebuie sa trimita, astfel, aceste date in avans catre Ministerul Transporturilor (tel.: 021 319 61 04)

Avand in vedere ca Romania importa un procent consistent de fructe si legume din Spania si Italia, o astfel de trecere rationalizata a camioanelor la frontiera sloveno-maghiara face dificila aprovizionarea magazelor, care se golesc extrem de repede ca urmare a panicii create de teama de infectare cu COVID 19.

Pe langa fructe si legume, si industria automotive din Romania este pusa in pericol de aceste restrictii, mai ales ca nici la frontiera cu Austria procedurile nu merg mai bine.

Astfel, dupa ce ca oricum e tot mai greu de gasit soferi care nu se afla in izolare sau care sunt dispusi sa plece in curse catre tari afectate de Corona virus, blocarea rand pe rand a granitelor care leaga Romania cu vestul Europei, inclusiv pentru camioane, lasa Romania izolata, ca sa nu mai spunem ca se creeaza conditiile instalarii unei crize alimentare, putinii producatorii romani nefiind capabili sa acopere necesitatile intregii piete, care s-a bazat pana acum prea mult pe importuri.