Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În ciuda tulburărilor politice care nu s-au mai domolit și a unei „table de șah” geopolitice care este departe de a fi stabilă, Irakul dorește să joace un rol-cheie în relațiile comerciale dintre Golful Persic și, prin urmare, Asia de Vest și Europa. Autoritățile de la Bagdad au planificat un nou coridor feroviar pentru a conecta Golful Persic, care îmbină pentru scurt timp Irakul, cu Turcia.

Proiectul se numește Dry Canal pentru a sublinia continuarea ideală pe uscat a portului Grand Faw, marele port maritim aflat în construcție din 2020. Noua axă feroviară va ajunge în nordul Irakului și apoi în Turcia, cu o lungime de 1.200 km, iar în intențiile Bagdadului va fi o relație alternativă la tranzitul maritim din Canalul Suez. Compania italiană Peg Engineering & Contracting realizează studiul de fezabilitate pentru această legătură. Proiectul va fi finalizat până la sfârșitul anului 2023, iar imediat după aceea ar trebui să înceapă primele licitații.

Implicarea Turciei în această conexiune transasiatică nu este întâmplătoare. Ankara intenționează să își sporească rolul de principală țară de tranzit pentru traficul feroviar de la est la vest și joacă deja un rol important în Coridorul Mijlociu, unde mărfurile din China sunt expediate spre vest prin Marea Caspică. În ultima vreme, tot mai multe companii includ, de asemenea, porturile turcești cu conexiunile lor feroviare în rețeaua lor comercială.

Când portul Grand Faw va fi finalizat, acesta va adăuga o altă oportunitate pentru conexiunile și traficul din sud-est. Mărfurile, cum ar fi cele din Asia sau India, vor putea conta astfel pe un hub suplimentar în regiune, în apropiere de portul iranian Bandar Abbas și de portul Jebel Ali din Emiratele Arabe Unite. Portul Grand Faw va deveni unul dintre cele mai mari porturi maritime din lume și cel mai mare din Orientul Mijlociu și va consolida poziția geopolitică a Irakului. Detaliile tehnice ale escalei portuare sunt impresionante. Reciful de apărare exterior al portului, finalizat acum și care a costat aproape 1 miliard de euro, a intrat în cartea recordurilor, deoarece, cu o lungime de 14,5 km, este cel mai lung din lume. Primele secțiuni ale cheiului de acostare sunt acum în construcție, la fel ca și conexiunile rutiere și de apă către portul Umm Qasr.