Autoritățile britanice îi scot pe transportatori țapi ispășitori pentru migrația clandestină, transformându-i pe șoferi în adevărați detectivi pentru depistarea oricăror persoane care s-ar putea ascunde în camioanele pe care le conduc în timpul staționării lor în Calais, înainte de intrarea în UK.
Deși oricum erau șoferi de camion care refuzau să meargă în Marea Britanie din cauza timpilor de așteptare la trecerea frontierelor din Franța în UK și a formalităților vamale, acum creșterea sancțiunilor pentru șoferii găsiți în camion cu migranți clandestini descurajează și mai mult șoferii să meargă pe această destinație și chiar și pe operatorii de transport, firma fiind, de asemenea, amendată în astfel de situații.
Nivelul maxim al sancțiunii pentru neasigurarea unui vehicul de marfă în temeiul secțiunii 31A este de 6.000 de lire sterline pentru fiecare persoană responsabilă (șofer, proprietarul firmei de transport) și pentru fiecare incident. Sancțiunea maximă cumulată este de 12.000 £.
În cazul în care șoferul responsabilă nu a avut nicio înregistrare de răspundere în ultimii 5 ani înainte de incidentul în cauză, sancțiunea maximă care va fi utilizată ca punct de plecare pentru determinarea nivelului sancțiunii va fi de 1.500 de lire sterline. Dacă o persoană responsabilă a fost sancționată o singură dată în cei 5 ani anteriori datei incidentului în cauză, amenda de plecare va fi de 3.000 de lire sterline. În cazul în care o persoană responsabilă a primit două sau mai multe sancțiuni în ultimii 5 ani înainte de data incidentului în cauză, punctul de plecare va fi de 6.000 de lire sterline.
Nivelul maxim al sancțiunii pentru transportul de persoane care intră clandestin este de 10.000 de lire sterline pentru fiecare persoană responsabilă (șofer, transportator) și pentru fiecare migrant clandestin.
În cazul în care șoferul nu a mai înregistrat astfel de incidente în ultimii cinci ani, sancțiunea maximă care va fi utilizată ca punct de plecare pentru determinarea nivelului sancțiunii va fi de 6.000 de lire sterline, iar dacă e la a doua abatere amenda de plecare va fi de 10.000 de lire sterline.
Proprietarul camionului este răspunzător în mod solidar pentru sancțiunea impusă conducătorului auto (indiferent dacă o sancțiune este sau nu impusă și proprietarului).
Un exemplu relevant este în cazul șoferului unui camion de mare tonaj care a sosit în portul Calais și a fost selectat pentru verificări de securitate de către forțele de frontieră. S-a constatat că vehiculul era neasigurat, deoarece ușile din spate ale remorcii nu erau asigurate cu un lacăt, sigiliu sau alt dispozitiv de securitate. Prin urmare, șoferul nu a respectat cerințele prevăzute în regulament Acesta a fost primul caz în care șoferul a fost tras la răspundere pentru neasigurarea unui vehicul de marfă.
Proprietarul este, de asemenea, pasibil de o sancțiune, deoarece nu s-a asigurat că vehiculul era echipat cu încuietori sau alte dispozitive de securitate. Dacă acesta a fost al doilea caz în care proprietarul a fost tras la răspundere pentru neasigurarea unui vehicul de marfă, șoferul primește o sancțiune de 1.500 de lire sterline pentru un prim incident, fără nicio reducere a nivelului sancțiunii, iar proprietarul primește o sancțiune de 3.000 de lire sterline pentru un al doilea incident, fără reducere a nivelului sancțiunii, cu o răspundere solidară suplimentară de 1.500 de lire sterline pentru sancțiunea aplicată șoferului.
Pentru mai multe detalii si exemple puteți accesa link-ul următor:
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit