În condițiile în care ponderea transportului rutier va crește în Germania în următorii ani, așa cum ați putut afla deja dintr-o analiză Upply, BGL, federația germană de transport rutier, alertează autoritățile publice în legătură cu faptul că principala povară va fi suportată în continuare de camioane, cel puțin până la mijlocul acestui secol, câtă vreme mărfurile în vrac care utilizează transportul feroviar, cum ar fi cărbunele, vor fi marginalizate ca urmare a deciziilor în domeniul climei, iar comerțul electronic, ce utilizează camioane, va continua să crească puternic.
Pentru a evita problemele de trafic, este nevoie să se dezvolte urgent toate modurile de transport – inclusiv rutiere – și să fie îmbunătăță infrastructura. La fiecare 10-15 ani, Germania adoptă un plan federal de infrastructură pentru a stabili orientările generale, iar cel mai recent dintre ele, din 2016, prevede o investiție totală de aproape 270 de miliarde de euro, din care 49% pentru drumuri, 42% pentru transportul feroviar și restul pentru căile navigabile. Una dintre caracteristicile acestui plan, care diferă de cel anterior din 2003, este că se concentrează asupra întreținerii și îmbunătățirii rețelei existente, pentru care sumele alocate au crescut de la 56% la 69% din total.
Investițiile sunt dezbătute periodic în Parlamentul german, pentru a fi adaptate la cerere și la prioritățile politice, dar în 2023 dezbaterile au avut loc într-un context politic marcat de tensiuni în cadrul guvernului de coaliție. Astfel că la sfârșitul lui martie s-a ajuns în cele din urmă la un acord pentru punerea în aplicare a unui nou plan de modernizare a transporturilor, iar guvernul a acceptat utilizarea taxelor de autostradă pentru a finanța infrastructura feroviară. Pe de altă parte, Verzii au trebuit să accepte o accelerare a proceselor de planificare și aprobare pentru toate proiectele majore de infrastructură care privesc nu numai căile ferate, ci și transportul rutier. Planul solicită să se pună un accent mai mare pe întreținerea și renovarea drumurilor și podurilor și pe abordarea unor puncte din sistemul federal de autostrăzi, fiind vizate 144 de proiecte, pentru eliminarea blocajelor din trafic. Autostrăzile foarte aglomerate vor fi printre primele care vor beneficia de accelerarea procedurilor, în special în regiunile Rin-Main, Ruhr și aglomerarea din München, iar în total vor fi construiți 988 km de drumuri noi, adică 7,5% din rețeaua existentă.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit