Până în prezent, vehiculele pe gaz și cele electrice beneficiau în Franța de un bonus de o tonă peste greutatea totală maxim admisă pentru categoria lor, astfel încât să compenseze greutatea bateriilor sau a rezervoarelor de gaz. Dar practic acest bonus acoperea doar o parte din greutatea în plus, deoarece bateriile unui camion greu electric cântăresc circa 2 t, și la fel și rezervoarele de gaz care să permită o autonomie mare (de exemplu, cele din dotarea autotractorului IVECO S-Way cu trei pachete).
De aceea Codul Rutier din Franța a fost modificat parțial, pentru a se trece la un bonus de 2 t, dar numai pentru vehiculele cu două axe și greutate totală maximă de 19 t în afară de acest bonus și cu trei axe și 26 t în afară de acest bonus.
Limita pe axă rămâne de 13 t sau de 12 t pentru combinațiile de vehicule, și axa față este cea care va trebui să suporte sarcina suplimentară. Dar anumite vehicule din prezent, cum ar fi Renault D Z, cu cabină de 2,1 m, și fratele lui geamăn Volvo FL electric nu pot exploata pe deplin acest nou avantaj de încă o tonă, din cauza capacității axei lor din față.
Pentru a profita de bonusul de 2 t este nevoie de o axă față adaptată, de anvelope de mare capacitate și uneori de șasiu, suspensii și sistem de frânare ranforsate. Dar se pune întrebarea de ce ar face constructorii aceste modificări dacă noul bonus de 2 t este disponibil numai în Franța, nu în întreaga Europă.
Un alt minus al noii reglementări, așa cum remarcă jurnaliștii din presa franceză specializată, este acela că vehiculele ED95 sau B100 pe hidrogen nu sunt menționate în text, deși și în cazul lor se justifică un bonus.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit