Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 21 august 2023 intră în vigoare obligația de a instala noua generație de tahografe digitale pe vehiculele comerciale nou înmatriculate, iar VDO – o companie a Grupului Continental – a început să prezinte modul de citire și utilizare operatorilor de poliție din mai multe țări europene. În Italia o astfel de prezentare a avut loc în perioada 15-17 septembrie 2021 în timpul Zilelor Poliției Locale, eveniment care a avut loc la Riccione, prezentând versiunea actualizată a sistemului DSRC-RP. Polițiștii au putut observa că la exterior, dispozitivul este identic cu generația actuală, dar la interior are o arhitectură care introduce noi senzori și etanșări, noi carduri de tahograf, al doilea semnal de viteză prin modulul Gnss și modulul DSRC.

Acesta din urmă este elementul care iscă un interes mai mare pentru cei care controlează și cei controlați, deoarece permite transmiterea de la distanță, când camionul este în mișcare, a 19 parametri care permit agentului de poliție să verifice funcționarea corectă a dispozitivului cu ajutorul unei tablete sau computer personal. VDO subliniază că aceste date se referă doar la informații cu privire la calibrarea și starea vehiculului, împreună cu informații despre condițiile de siguranță și despre eventuale defecțiuni sau manipulări ale tahografului în sine.

Prin urmare, nu există informații despre timpii de conducere și de odihnă și nici despre șofer și, prin urmare, amenzile nu pot fi acordate automat. Transmisia la distanță este utilizată doar pentru a selecta vehiculele care vor fi oprite în caz de anomalie a unuia sau a mai multor parametri dintre cei 19 transmiși de la distanță. Acest lucru va spori eficiența controalelor și va reduce opririle vehiculelor care circulă în stare bună.

Cei 19 parametri sunt, conform prevederilor Regulamentului UE 2016/799: plăcuța de înmatriculare a vehiculului, viteza de deplasare, conducerea fără permis, valabilitatea cardului șoferului, introducerea cardului în timpul condusului, eroarea de date de mișcare, date conflictuale privind deplasarea vehiculului, card de copilot, activitati curente, ultima sesiune închisă; întreruperea alimentării cu energie electrică; defectarea senzorului; reglarea timpului; tentativă de încălcare a securității; ultima calibrare; calibrare anterioară; viteza curenta ș.a.