Nava Suzaka este un concept japonez, prevăzut să facă față traficului naval și să fie condus fără vreun echipaj la bord. Recent, Suzaka a parcurs 800 de kilometri din golful Tokyo până în golful Ise, Suzaka. Nava este conectată prin satelit, având un centru de comandă ce poate fi manevrat de la distanță, datorită unui software de navigație maritimă dezvoltat de un start-up israelian.
De asemenea, dispune de un sistem de recunoaștere automată a obstacolelor, ca parte a testelor de cercetare. Datele colectate în timpul călătoriilor anterioare ale navei au fost folosite pentru a antrena inteligența artificială. Nava de 749 de tone brute a reușit aceeași performanță ca și feribotul, tot japonez, care a traversat mările Pacificului operat de o inteligență artificială.
Testele DFFAS (Designing the Future of Full Autonomous Ships) au fost susținute de Orca AI și de 30 de companii japoneze care lucrează la automatizarea transportului maritim.
China își propune să devină lider până în 2025 în domeniul transportului maritim autonom, potrivit prognozei companiei de consultanță în domeniul cercetării și inovării tehnologice Thetius, potrivit unui raport nou de cercetare. Thetius cu sediul în Marea Britanie, a analizat aproape 3.000 de brevete legate de tehnologia de transport maritim autonom și a constatat că 96% dintre acestea au fost înregistrate în China, a relatat Splash247. Marea majoritate a acestor brevete au fost depuse în ultimii ani de un grup a unei universități chineze și de companii private.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit