Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lipsa de containere, consecințe ale coronavirusului, nave nepunctuale, accidente, precum „Ever Given” pe Canalul Suez, porturi la limită: comerțul maritim mondial nu merge bine. Potrivit șefului Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, acest lucru va continua ceva timp, așa cum le-a explicat recent jurnaliștilor de afaceri din Hamburg. Desigur, acest lucru are un impact asupra prețurilor – cu efectul că Hapag-Lloyd a înregistrat un salt unic al profitului anterior în prima jumătate a anului 2021. Habben nu s-a bucurat deloc de asta: „Aș fi făcut ceva mai puțini bani ca să nu pun în pericol standardele”.

Pe termen mediu, el speră ca situația să se normalizeze în trei luni până la noul an chinezesc. Hapag-Lloyd a comandat 30.000 de containere noi, precum și 6 noi nave mega cu 24.000 de TEU (containere standard), care, totuși, vor fi disponibile doar din primăvara anului 2023. Până atunci, însă, toate navele, inclusiv cele mai mici, vor fi pe piață în acest moment. După părerea lui, cererea de bunuri de Crăciun ar trebui să fie rezolvabilă.

„Industria transportului maritim are încă multe de îmbunătățit”

Habben a descris multiplele rezervări ale expeditorilor drept una dintre principalele cauze ale crizei, declanșate de cererea uriașă de capacități de transport. „Livrăm în jur de 75.000 de TEU pe săptămână din Asia. În același timp, vin 600.000 de rezervări. Inclusiv un procent de două cifre din rezervări multiple. Acest lucru încurcă procesele și provoacă întârzieri suplimentare. Industria are încă multe de îmbunătățit pe acest sector.”

În acest context, Habben a răspuns și acuzației că multe din companiile maritime își încetinesc în mod deliberat navele pentru a economisi combustibil: „Nu există nicio bază pentru aceasta. Navele sunt la fel de rapide ca înainte de coronavirus.” Singura excepție este atunci când porturile de destinație sunt supraîncărcate; nu are sens să conduci în ambuteiajele de acolo cu viteză maximă.