Guvernul britanic a profitat de conferința COP28 de la finalul anului trecut pentru a anunța planurile de a investi încă 70 de milioane de lire sterline în puncte de încărcare a vehiculelor electrice în benzinăriile de pe autostrăzi, în timp ce ministrul transporturilor, Mark Harper, a dezvăluit planurile de implementare a unor situri de probă cu o capacitate sporită a rețelei electrice. Inițial, planurile implică 10 situri de probă în care rețelele electrice vor fi modernizate pentru a facilita o introducere mai rapidă a încărcării vehiculelor electrice. Detaliile privind amplasarea acestor situri nu au fost încă anunțate.
De la începutul anului 2024, guvernul britanic a făcut noi promisiuni de investiții în infrastructura pentru vehicule electrice. Pe 3 ianuarie 2024, a intrat în vigoare mandatul privind vehiculele cu emisii zero, care vizează ca 80% din mașinile noi și 70% din furgonetele noi vândute în Marea Britanie să fie cu emisii zero până în 2030, urmând să crească la 100% până în 2035. Pe 5 februarie 2024, guvernul a anunțat acordarea de subvenții pentru școli pentru a încuraja investițiile în puncte de încărcare. Subvențiile sunt disponibile pentru școlile finanțate de stat și alte instituții de învățământ care dispun de o parcare dedicată în afara străzii, în cadrul unui plan de extindere a accesului la punctele de încărcare. De asemenea, a fost introdus Fondul pentru infrastructura locală pentru vehicule electrice (LEVI), care oferă o parte din 381 de milioane de lire sterline autorităților locale care implementează strategii pentru vehicule electrice.
Aceste declarații recente transmit un semnal clar că guvernul se angajează să electrifice transportul și consideră că vehiculele electrice reprezintă o parte esențială în acest sens. Acest lucru vine pe fondul amânării interzicerii vânzării de autoturisme și camionete noi pe benzină și motorină din 2030 până în 2035 și al eșecului guvernului de a atinge obiectivul de a avea șase sau mai multe încărcătoare rapide pentru VE în toate serviciile de autostradă din Regatul Unit până la sfârșitul anului 2023.
În 2023, Regatul Unit și UE au extins normele comerciale privind vehiculele electrice, economisind producătorilor și consumatorilor până la 4,3 miliarde de lire sterline în costuri suplimentare. În același timp, vehiculele complet electrice au reprezentat peste 16% din mașinile noi din Regatul Unit, iar în prezent există 1,2 milioane de vehicule plug-in pe drumurile britanice. La începutul anului 2024, asistăm la o creștere a solicitărilor din partea dezvoltatorilor de locuințe, care sunt interesați să se implice pe piața EV, fie prin încorporarea de puncte de încărcare EV în noile dezvoltări, fie prin modernizarea proprietăților existente (acest lucru fiind adesea asociat cu măsuri suplimentare de eficiență energetică, cum ar fi instalarea de panouri solare pe acoperiș și stocarea energiei în baterii). Organizațiile din sectorul public iau, de asemenea, în considerare în mod activ alocarea de fonduri pentru furnizarea de puncte suplimentare de încărcare a vehiculelor electrice. Investițiile continue în acest domeniu, reducerea costurilor de producție și a termenelor de livrare a noilor vehicule electrice și disponibilitatea unei infrastructuri de încărcare mai fiabile vor favoriza schimbări în comportamentul consumatorilor, ceea ce va consolida, la rândul său, argumentele comerciale pentru investiții.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit