Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cele două mărci ale CNH Industrial care concep și produc trenuri de rulare și vehicule comerciale, FPT Industrial, respectiv IVECO, împreună cu Snam, unul dintre liderii mondiali în domeniul infrastructurii energetice, au semnat un memorandum de cooperare tehnologică și comercială pentru a contribui la decarbonizarea transportului în Italia, dar și pe plan internațional, prin dezvoltarea biomobilității și a vehiculelor pe hidrogen.

Înțelegerea dintre cele trei companii presupune colaborarea lor de-a lungul întregului supply chain, de la motoare (FPT Industrial) și vehicule comerciale (IVECO) până la infrastructură de distribuție și servicii (Snam, prin intermediul Snam4Mobility), pentru a promova rolul central al mobilității bazate pe gaz natural (bio CNG și bio LNG) și pe hidrogen. Aici vor fi incluse și modele inovatoare de afaceri care își propun să ofere soluții end-to-end pentru vehicule comerciale ușoare și grele și pentru autobuze.

Scopul colaborării este de a dezvolta mobilitate sustenabilă integrată pentru a promova folosirea de vehicule cu propulsie alternativă, de a dezvolta împreună vehicule și rețele de distribuție și de a realiza studii care să permită planificarea și experimentarea de soluții inovatoare de alimentare, de tehnologii și de infrastructuri pentru flote și pentru clienții profesioniști.

Cele trei companii vor colabora și în proiecte de mobilitate sustenabilă în domeniul transportului public și al vehiculelor de utilitate publică.

Cu ocazia semnării memorandumului, Alessio Torelli, CEO Snam4Mobility, a declarat că firma pe care o conduce își propune să consolideze rolul gazului natural ca soluție imediată pentru reducerea emisiilor și poziția Italiei ca lider în domeniu, dar și să dezvolte biometanul și hidrogenul ca soluții cheie pentru mobilitate sustenabilă pe viitor, mai ales pentru vehiculele grele. De aceea Snam4Mobility construiește o infrastructură tot mai vastă de distribuție, disponibilă în curând și pentru hidrogen, și vrea să colaboreze cu parteneri ca FPT Industrial și IVECO pentru a crește și a dezvolta tehnologii care să ajute la reducerea emisiilor poluante.

Iar Marco Liccardo, vicepreședinte Medium & Heavy Trucks Global Product Line în cadrul IVECO, a adăugat că „IVECO a fost mereu în prima linie în ceea ce privește decarbonizarea transportului cu vehicule grele. Acum privim spre viitor știind că gazul natural și biometanul sunt o punte spre hidrogen, care va oferi soluții pentru transportul pe distanțe lungi în vederea respectării țintelor foarte stricte de reducere a emisiilor pe care le-a stabilit Europa pentru 2025. Iar prin eforturile noastre și ale Nikola vom lansa până în 2023 un camion greu cu celule de combustibil. În acest context, colaborarea cu Snam reprezintă un pas înainte în angajamentul IVECO pentru mobilitate sustenabilă și este o oportunitate de a dezvolta infrastructura necesară în Italia.

În ceea ce privește FPT Industrial, acesta a fost, așa cum amintește Pierpaolo Biffali, vicepreședinte Product Engineering, un pionier în domeniul motoarelor cu propulsie alternativă și are 20 de ani de experiență în dezvoltarea de tehnologie pe gaz natural, reușind până acum să vândă peste 50.000 de motoare pe metan și biometan și să ofere cel mai puternic model 100% pe gaz natural pentru vehicule industriale, Cursor 13 de 460 CP. Deja motoarele pe biometan reduc emisiile de CO2 până aproape de zero, iar hidrogenul este de bază pe termen mediu și lung, mai ales pentru transportul pe distanțe mari.

FPT Industrial și IVECO sunt și parte a H2Haul (un proiect european care își propune să introducă și să utilizeze camioane pe hidrogen pentru transportul pe șosea), continuând astfel să ofere soluții cu zero emisii pentru aplicațiile grele.