Decizia guvernului federal de a închide complet, de la 2 noiembrie, punctele de alimentație, timp de o lună, va obliga șoferii de camioane să se confrunte cu aceleaşi neajunsuri ca în primăvară, în primul blocaj, arată eurotransport.de.
Prin urmare, Alexander Quabach, director general al Vereinigung deutscher Autohöfe (VEDA), este foarte îngrijorat de viitorul apropiat. “Ne-am întors în aceeași situație de la începutul pandemiei. Mâncarea poate fi comandată şi servită numai la cabina șoferului. Toaletele și dușurile sunt încă disponibile. Cu toate acestea, verificăm dacă putem lua măsuri legale împotriva acestei hotărâri.“
Reprezentanţii lanţului Tank & Rast consideră că e prea curând să facă declarații concrete cu privire la evenimentele viitoare. „Continuăm să garantăm aprovizionarea de bază a tuturor celor care călătoresc pe autostradă. Toate stațiile de benzină din rețeaua Tank & Rast sunt disponibile fără restricții, inclusiv cafenelele și gama lor de băuturi şi de gustări calde/reci, acum oferite într-o varietate şi mai mare, care pot fi luate «la pachet» de către şoferi. Facilitățile sanitare ale Sanifair, precum și duşurile din benzinării și parcări sunt deschise, ca de obicei. Doar spaţiile de cazare se închid din 2 noiembrie până în 30 noiembrie 2020.“
În situaţia contradictorie în care pe de o parte, 21% din posturile de șofer de camion și 19% din posturile de șofer de autobuz și autocar din Europa și CSI sunt neocupate, iar pe de alta 20% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani din întreaga lume (267 de milioane) nu sunt angajați, educați sau pregătiți, IRU le cere guvernelor să reducă vârsta minimă pentru șoferii profesioniști la 18 ani în toate sectoarele (camioane, autobuze și autocare). Această măsură simplă va compensa lipsa șoferilor pe termen lung, îndrumând absolvenții direct către formare profesională, ajutând la combaterea șomajului în rândul tinerilor.
În prezent, reglementările referitoare la vârsta minimă pentru șoferii profesioniști diferă semnificativ în întreaga lume. În timp ce vârsta minimă este deja de 18 ani în Orientul Mijlociu și în unele țări europene, iar în multe părţia ale lumii este de 21 de ani, aceasta poate ajunge şi la 26 de ani pentru șoferii de autocare în țări precum China și Turcia. Chiar şi în UE, există un mix complicat de diferite vârste și reguli pentru șoferii de camioane, autobuze și autocare. Reglementările pot varia chiar și în interiorul unei țări, în funcție de faptul că transportul este național sau internațional.
Astfel de reguli restrictive privind vârsta minimă reprezintă un obstacol serios în calea aderării tinerilor la profesie într-un moment în care șomajul în rândul tinerilor depășește 30% în unele țări.
Lipsa șoferilor este o preocupare globală, deoarece pune în pericol mobilitatea și comerțul. În Europa, o cincime din posturile de șofer sunt neocupate. În SUA, lipsa șoferilor, deja în jur de 60.000, se așteaptă să se dubleze în următorul deceniu, iar Africa de Sud are nevoie de aproximativ 15.000 de șoferi profesioniști de camioane în fiecare an, dar nu este capabilă să-i recruteze. „Industria transportului rutier are nevoie de tineri pentru a satisface cererea tot mai mare de șoferi și pentru a asigura continuitatea serviciilor. Vârsta medie a șoferilor de camioane în unele locuri este de 55 de ani. Aceasta trebuie să se schimbe”, afirmă Umberto de Pretto, secretar general al IRU.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit