Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În clasamentul activelor pe 2023 ale firmelor de transport din România conduc, ca și în 2022, 2021 și 2022, Internațional Alexander, cu 102,11 milioane de euro, și ILC, cu 61,54 de milioane de euro. Ocupanta locului al treilea din cei trei ani anteriori, Dolo, este acum a cincea, cu 48,87 de milioane de euro, fiind devansată de Routier, cu 51,51, și de Total NSA, cu 50,43 de milioane de euro.

Alte cinci firme – Romstyl, Transpeco, Luscan, Filip și Duvenbeck – au peste 30 de milioane de euro, alte 13, de peste 20 de milioane de euro, alte 48 au peste 10 milioane de euro și 77 au peste cinci milioane de euro.

Cea mai mare cifră de afaceri pe 2023 dintre firmele cu cele mai mari active o are grupul Alexander, cu 176,50 de milioane de euro, urmat de grupul Vos, cu 136,78, și cu valori mult mai mici Dolo, cu 96,32, Duvenbeck, cu 89,71, Routier, cu 77,13, Filip, cu 66,07, Lagermax, cu 58,40, și Hoedlmayr-Lazăr, cu 54,93 de milioane de euro. Alte două firme, Arcese și Luscan, au peste 40 de milioane de euro, alte 10, peste 30 de milioane de euro, alte șase, peste 20 de milioane de euro, și restul de patru, peste 12 milioane de euro.

O singură firmă de transport din România a avut în 2023 profit mai mare de 10 milioane de euro – Dolo Trans Olimp – în condițiile în care în 2022 au fost două – Port Trans, care a avut 10,28 de milioane de euro și a scăzut în 2023 la 785.739 de euro, și Someșul Cald Producție, pe care nu am luat-o în calcul în analiza pe 2023, nefiind la bază transportator (apare în baza de date a Autorității Rutiere Române cu o singură copie conformă valabilă).

Lagermax a avut 9,50 de milioane de euro, Transpeco, 6,87, grupul Alexander, 5,89, Titanic Grup, 5,36 de milioane de euro, patru firme au avut peste trei milioane de euro, 11, peste două milioane de euro, 38, peste un milion de euro, și 75 au avut profit de peste 500.000 de euro.

Așadar, după un an bun pentru transportul de mașini în special din perspectiva tarifelor mari practicate, pe fondul capacității insuficiente, Dolo Trans Olimp devine lider în clasamentul profitului obținut de cărăușii români, având o creștere de 74% față de 2022. Creșteri procentuale chiar și mai mari ale profitului au avut alte două firme care fac tot transport de mașini: 206% Lagermax și 128% Titanic Grup.