Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a întâlnit astăzi, 16 ianuarie 2024, cu reprezentanții confederațiilor patronale și federațiilor reprezentative ale transportatorilor rutieri, chiar dacă aceștia din urmă nu participă la protestul spontan al colegilor de breaslă și al agricultorilor, protest ce a început săptămâna trecută și care, între timp, a escaladat, lista de revendicări fiind tot mai lungă și mai complexă.

Grindeanu și-a arătat deschiderea pentru identificarea unor soluții constructive care să rezolve problemele din domeniu sesizate de transportatorii rutieri și i-a asigurat că îi va ajuta cu ce va putea.

„Sunt probleme care pot fi rezolvate de către Ministerul Transporturilor și de companiile din subordine, dar și subiecte care necesită răspuns din partea altor autorități ale statului.“

În urma discuțiilor purtate, părțile implicate au convenit următoarele:

Se pare că nu s-a mai pomenit însă nimic despre desființarea cântarelor CNAIR din frontieră, în conformitate cu regulamentul european 1100/2008.

Legea care permite activitati de ridesharing cu microbuze de 8+1 locuri a fost adoptata de catre Parlament si urmeaza sa ajunga la presedintele Klaus Iohannis pentru promulgare. Proiectul de lege, initiat de Marcel Ciolacu (PSD), impreuna cu alti 11 deputati si senatori ai partidului, a fost votat cu 217 voturi pentru, 70 impotriva si 4 abtineri. Prin adoptarea acestei masuri se pun in acord legislatia privind ridesharingul si cea auto, in conditiile in care permisul de conducere categoria B se elibereaza pentru autovehicule cu greutatea maxim autorizata de pana la 3,5 t si cu 8+1 locuri.
Guvernul a dat aviz negativ, pe motiv ca taximetristii vor fi discriminati, intrucat nu pot efectua transport in regim taxi cu vehicule mai mari de 5 locuri. In plus, acestia oricum nu pot avea masini mai vechi de 10 ani, in timp ce in cazul firmelor de transport alternativ se permit si vehicule de 15 ani.
Pozitia asociatiilor patronale din transporturi cu privire la activitatea de ridesharing este aceea ca platformele de transport alternativ ar trebui obligate prin lege sa aiba filiale in Romania. 
„Pana cand textul de lege nu va fi corectat, astfel incat sa introduca termenul de «filiala» in loc de cel de «sucursala», baietii destepti din occident vor exporta mai usor banii facuti aici la ei acasa”, a declarat Augustin Hagiu, presedinte FORT.