Pe 20 decembrie, șantierul naval Jinling din China a livrat către Cma Cgm nava de transport auto Indianapolis, prima dintre cele patru nave surori comandate de compania franceză pentru a completa transportul de containere cu transportul de vehicule pe rutele oceanice. Grupul va deservi întregul lanț de aprovizionare în cooperare cu filiala sa Ceva Logistics. Cele patru nave nu aparțin Cma Cgm, ci companiei Eastern Pacific Shipping din Singapore, pe care le închiriază companiei franceze, urmând ca celelalte unități să fie livrate în 2024.
Navele pentru transportul de mașini au dublă alimentare atât cu motorină, cât și cu gaz natural lichefiat și au două rezervoare de GNL de 2.000 de metri cubi. Poluarea este redusă, de asemenea, de un generator și de un sistem fotovoltaic care încarcă baterii de litiu de 751 kWh. Nava are o lungime de 200 m și un tonaj brut de 18.600 de tone, cu 12 punți fixe și mobile care pot găzdui până la 7.000 de vehicule care se deplasează la o viteză de croazieră de 19 noduri.
Ceva Logistics spune că intenționează să transporte până la 140.000 de vehicule pe an cu aceste patru nave, concentrându-se pe ruta dintre China și Europa. Contractul de navlosire cu Eastern Pacific Shipping are o durată de 10 ani.
Conferința Transportatorilor auto și tractărilor auto organizată de Iobaghini Express a reprezentat pentru firmele din domeniu o oportunitate de a intra în contact cu bursa de transport auto Prilo, cu experiență de peste 30 de ani în transportul intern și internațional de autoturisme și autoutilitare, care are 16 birouri în Europa și 42 ha de campus și a transportat anul trecut 704.000 de mașini.
În septembrie pe platforma Prilo activau 1.132 de expeditori, 1.940 de transportatori și 428 de firme care sunt și transportatori, și expeditori. Dintre acestea, 2.180 sunt din Polonia, 357 din Lituania, 192 din România, 84 din Germania și 75 din Slovenia.
Categoriile de vehicule care se pot înregistra pe bursa Prilo sunt camioanele pentru tractare (pentru transportul unei singure mașini, pe distanțe scurte), transportoarele auto și platformele și încărcătoarele joase pentru mașinile grele, ca acelea electrice, sau cu trenul de rulare jos.
Utilizatorii pot gestiona întregul proces de transport într-un singur loc pe această platformă, au acces la documentele necesare, pot schimba mesaje și pot consulta sugestii de traseu.
Iar aplicația mobilă dedicată șoferilor permite actualizarea periodică a stării transportului, controlul curselor viitoare și administrarea documentelor electronice.
În curând platforma va fi disponibilă și în limba română.
Sursă foto: Prilo (https://prilo.com/)
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit