În competiția International Trailer Award (ITA), fosta Trailer Innovation, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit, s-au înscris la categoria Caroserie opt producători, cu 11 soluții.
Unul dintre ei este D-Tec Products, care a concurat cu D-Tec Flexliner, ce permite utilizarea eficientă și sigură a unei basculante pentru fier vechi. Pentru companiile care fac transport de fier este important să existe cât mai puține curse fără încărcătură, iar producătorul le ajută în acest demers, ceea ce scade și amprenta de CO2. Deoarece deșeurile pot fi transportate la fabricile de oțel, iar bobinele, la retur, fără ca nișa pentru bobine să întrerupă structura șasiului, cu ajutorul a două structuri poziționate pe podeaua benei, care aduc și avantajul rezistenței la torsiune a șasiului și stabilității la basculare, chiar și atunci când fierul vechi este distribuit inegal.
Alături de acest avantaj, cuva bobinei are posibilitatea de a găzdui patru bobine, ceea ce face posibil transportul unei bobine suplimentare sau realizarea unei distribuții optime a greutății.
Deșeurile de fier se vor bloca mai puțin în partea din spate a benei comparativ cu soluțiile convenționale cu o bobină bine integrată în podea, iar faptul că riscul de blocare a fierului vechi este mai mic îmbunătățește siguranța în timpul basculării. În ceea ce privește transportul în siguranță al bobinelor, în funcție de configurația acestora, pot fi utilizate diferite poziții ale lor pentru a optimiza distribuția sarcinii.


Este vorba despre o semiremorcă ușoară, multifuncțională, Coil Master Strong Light (SL), ce permite transportul în siguranță al bobinelor de oțel, dar și transportul la preț avantajos al unor mărfuri paletate, datorită greutății proprii reduse. Astfel, cumpărătorii își pot diminua numărul de curse, deci și consumul de carburant și emisiile poluante.
În general semiremorcile având cuvă pentru bobine sunt limitate la acest tip de mărfuri, dar noua soluție Wielton se remarcă tocmai prin faptul că permite și transportul eficient al altor încărcături.
În ciuda greutății proprii reduse, mai mici decât a unei semiremorci standard pentru bobine, Coil Master Strong Light (SL) este robustă și are structură rezistentă. În afară de scăderea greutății proprii, au fost realizate și schimbări legate de materiale: se folosește oțel cu rezistență sporită, datorită căruia este posibilă diminuarea grosimii unor elemente sau perforarea altora, având ca rezultat o scădere cu 500 kg a masei proprii comparativ cu modelul standard de la Wielton pentru transport de bobine, în condițiile în care se păstrează lungimea de 9 m a cuvei. Iar înlocuirea oțelului cu aluminiul în anumite zone cheie, cum ar fi coloanele de fixare a încărcăturii sau barele cuvei, duc la o altă diminuare de 150 kg a greutății proprii, ajungând-se la 6.600 kg în echiparea standard. În plus, alegerea unor opționale din aluminiu, cum ar fi rezervoarele de aer, picioarele de susținere sau jantele, duc la o scădere suplimentară a greutății, până la 6.200 kg, ceea ce face ca și uzura anvelopelor și plăcuțelor de frână să fie mai mică.
Coil Master SL 9.0 a fost creată pe baza prototipului realizat de Rogesta, un client Wielton care face transport de bobine, prototip căruia i s-au adus anumite modificări, după care s-a trecut la producția de serie.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit