Producătorul de băuturi Coca-Cola se bazează tot mai mult pe servicii feroviare pentru livrări pe distanțe lungi între și de la locurile sale de producție. Pentru a-i ieși în întâmpinare, DB Cargo va infiinta, pana la jumatatea lui 2021, in Germania, o retea feroviara de transport de marfa pentru Coca-Cola, in care vor fi integrate mai multe locatii. Mai multe rute sunt adăugate rețelei feroviare începând cu această lună, pentru a finaliza o rețea națională care să lege 13 locații până la jumătatea acestui an.
Cu noul mod de transport ecologic, DB Cargo va reduce emisiile de CO2 cu aproximativ 1.900 de tone pe an. În plus, va fi mai mult spațiu și pe autostrăzi: compania se așteaptă să economisească circa 3 milioane de km per camion, pe an, pe rutele sale pe distanțe lungi.
Coca-Cola și DB Cargo au început să transfere aceste transporturi către căile ferate deja din 2016, în cadrul unui proiect pilot comun.
Germania face prea puține progrese în eforturile sale de a transfera cât mai multe mărfuri de pe șosea pe calea ferată, pentru a proteja clima. Conform cifrelor calculate de asociația germană de transport Allianz pro Schiene, cota de piață a mărfurilor feroviare a crescut cu doar 0,3%, până la 19%, în 2019 și cu numai 2,5% în ultimul deceniu. Acest lucru este mult prea puțin pentru a atinge obiectivul guvernului federal de a obține o cotă de 25% până în 2030.
Cu o cotă de piață de peste 71%, transportul rutier își păstrează în continuare poziția dominantă în sectorul mărfurilor. Asociația de transport a identificat zece motive pentru aceasta, între care impozitul ridicat pe electricitate pentru companiile de transport feroviar de marfă, multe puncte de trecere a frontierei neelectrificate, zone industriale fără acces feroviar și sisteme de cuplare învechite.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit