Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumele de transport au crescut semnificativ în primul semestru din 2025 pentru Hapag-Lloyd, dar cererea și tarifele au avut fluctuații. Grupul a încheiat prima parte a anului cu EBITDA de 1,8 miliarde de euro, cu un EBIT care a scăzut până la 0,6 miliarde de euro și cu un profit de 0,7 miliarde de euro. Schimbările frecvente în politicile comerciale ale SUA au avut cea mai mare contribuție la creșterea volatilității cererii și tarifelor, alături de porturile maritime aglomerate și situația de securitate tensionată din Marea Roșie.

Pe segmentul de transport maritim cu nave de linie veniturile au crescut până la 9,5 miliarde de euro, mai ales datorită unei creșteri de 11% a volumelor de transport, până la 6,7 milioane TEU, față de 6,1 milioane TEU în primul semestru din 2024, impulsionate în principal de creșterea comerțului Est-Vest. Iar tariful mediu s-a menținut față de 2024, fiind de 1.400 de dolari/TEU, față de 1.391. EBITDA a scăzut până la 1,7 miliarde de euro, iar EBIT până la 0,6 miliarde de euro, parțial din cauza costurilor pentru noua rețea de cooperare Gemini, cu Maersk, dar și din cauza congestiei din porturi și inflației generale.

Segmentul Terminal și Infrastructură a înregistrat o creștere a vânzărilor și a veniturilor, EBITDA fiind de 72 de milioane de euro, și EBIT, de 34 de milioane de euro. Iar portofoliul de terminale a fost extins prin achiziția unei participații majoritare în CNMP LH în Le Havre (Franța) și prin cumpărarea terminalului Tuticorin din India.

Rolf Habben Jansen, CEO al Hapag-Lloyd AG, comentează că, în contextul unei piețe volatile, compania și-a crescut semnificativ volumul de transport, a încheiat prima jumătate a anului într-o notă solidă per ansamblu și a făcut progrese în extinderea Hanseatic Global Terminals. Iar în a doua jumătate a anului Hapag-Lloyd va continua să se preocupe de performanța operațională și comercială, să optimizeze structura de costuri și să își sprijine clienții să facă față în acest mediu de piață volatil. 

Consiliul Executiv al companiei a modificat ușor în plus, pe baza rezultatelor din primul semestru al anului, prognoza pentru exercițiul financiar 2025, și acum se așteaptă ca EBITDA grupului să fie în intervalul de 2,5-3,4 miliarde de euro, iar EBIT-ul grupului, în intervalul de 0,2-1,1 miliarde de euro. Dar sigur că și această nouă prognoză este supusă unei incertitudini considerabile.

Comentând rezultatele Hapag-Lloyd, Transport Intelligence subliniază faptul că cererea este în creștere, dar profiturile sunt în scădere, deoarece costurile au crescut, iar tarifele au scăzut în al doilea trimestru cu 11% față de primul.

Pentru Marvicon ianuarie 2025 a fost o lună mult mai bună decât ianuarie 2024, în care cele 200 de camioane au parcurs în total cu 1.000.000 km mai mult. Și următoarele luni din acest an au fost bune, dar tendința ascendentă nu a fost continuă, ci în valuri. „Totuși, rezultatele noastre sunt peste ce am estimat, cifra de afaceri este puțin mai mare decât în perioada similară din 2024 și ar fi fost și mai mare dacă tendința ar fi fost doar ascendentă“, declară Ilie Ilea, directorul general al companiei. Acesta estimează că veniturile din întregul an vor crește cu 5-6% față de cele din 2024 – „sper chiar mai mult, dar prefer să fiu rezervat.“

După doi ani în care Marvicon nu a avut profit, 2025 ar urma să aducă o performanță bună și din această perspectivă, mai ales că firma orădeană nu mai face aproape deloc transport cu semiremorci-prelată, ci numai transport de containere, unde tarifele sunt mai mari. La aceasta se adaugă reorganizarea din ultimele luni a activității din birouri, prin externalizarea unor servicii, care a permis reduceri de costuri.

Din interviul luat cu ocazia conferinței Tranzit de la Suceava mai puteți afla despre o tentativă de furt de identitate a cărei victimă a fost Marvicon, dar care a fost identificată ca atare înainte ca firma să piardă bani, și despre măsurile de siguranță luate pentru a reduce pe cât posibil acest risc.