Polaris Autoliners, o companie de transport maritim cu sediul în Regatul Unit, specializată în transportul Roll-on/Roll-off (RoRo), își extinde rețeaua globală prin introducerea unui nou serviciu săptămânal RoRo din Bremerhaven (Germania) către Norvegia. Acest serviciu include escale directe în porturile Oslo și Drammen, oferind o soluție de transport fiabilă pentru industria auto.
„Norvegia este o piață de importanță strategică pentru transportul internațional de vehicule, în special ca unul dintre principalii importatori de vehicule electrice din lume”, spune Marius Toft, CEO al Polaris Autoliners. „Cu escale săptămânale în Oslo și Drammen, le oferim clienților noștri o soluție logistică eficientă care răspunde cerințelor în creștere ale industriei, consolidând în același timp prezența noastră în Scandinavia.”
Acest nou serviciu completează rutele globale existente ale Polaris Autoliners, care includ conexiuni din Europa către Mediterana, Orientul Îndepărtat, Australia și America de Nord. Cu plecări regulate și escale directe în porturile cheie, clienții beneficiază de lanțuri de aprovizionare optimizate, timpi de tranzit reduși și capacitate de transport extinsă.
Ca răspuns la cererea tot mai mare în domeniul transportului de vehicule, Polaris Autoliners a lansat această nouă rută directă către Norvegia, prima plecare având loc în ianuarie. Serviciul este acum disponibil pentru rezervări.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează situația gravă pe care o traversează transportatorii rutieri de vehicule, afectați direct de consecințele crizei globale de microcipuri din industria automotive și solicită Guvernului României măsuri de sprijin pentru salvarea acestui sector de activitate.
În 2021, 7,1 milioane de autovehicule nu pot fi fabricate datorita crizei microcipurilor. Reducerea producției uzinelor de autovehicule din România, paralizate din cauza crizei globale de microcipuri, a perturbat semnificativ activitatea transportatorilor de vehicule. Încă din 2020, activitatea companiilor de profil a fost puternic afectată de pandemie, iar situația acestora s-a agravat anul acesta, odată cu escaladarea crizei componentelor electronice pentru industria automotive.
Urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, uzinele Dacia de la Mioveni și Ford de la Craiova și-au redus drastic producția, ajungând în septembrie la jumătatea volumelor înregistrate în aceeași perioadă din anul trecut, potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
În acest context economic dificil pentru industria automotive, UNTRR solicită Guvernului să acorde în regim de urgență o linie de ajutor financiar nerambursabil cărăuşilor rutieri români de vehicule afectați de criza microcipurilor (deşi nu sunt singura categorie de operatori de transport afectaţi de la începutul pandemiei şi până acum), de minim 10.000 lei/lună pentru fiecare vehicul neutilizat, pentru a menține capacitatea de transport auto până la reluarea producției la capacitate normală. În lipsa unei astfel de măsuri, firmele de profil își vor reduce capacitatea sau se vor închide, iar la reluarea producției auto la capacitate normală, transportul va fi efectuat de firme din afară, la tarife mai mari, care vor penaliza competitivitatea producției auto din România.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit