Girteka a înființat noi servicii de transport multimodal din Finlanda în Germania. Compania poate oferi acum soluții mai durabile, utilizând capacitatea flotei sale și conectând transportul rutier cu serviciile de feribot.
Integrarea soluțiilor multimodale este una dintre modalitățile de abordare eficientă a problemelor legate de lipsa de șoferi și decarbonizare. O astfel de abordare permite dezvoltarea de servicii logistice care contribuie la îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor, ajutând în același timp la reducerea emisiilor generate de transportul rutier de mărfuri.
Domeniul de aplicare al noilor servicii multimodale
În cadrul unei colaborări strategice cu Finnlines și Transfennica, Girteka furnizează servicii de la Hanko, în Finlanda, la Rostock și Lubeck, în Germania, traversând aproape 1.000 km peste Marea Baltică.
Datorită unei flote extinse de peste 7.000 de remorci, compania oferă clienților un nivel de flexibilitate și eficiență de neegalat. Modelul unic permite ca remorcile să fie lăsate într-un port și să fie preluate altele noi la destinație, optimizând rotația încărcăturii și reducând timpii morți.
Acest serviciu robust este disponibil șapte zile pe săptămână, asigurând timpi de livrare consecvenți care se potrivesc cu opțiunile lor doar rutiere, dar cu emisii de CO2 considerabil mai mici.
“Prin transferul strategic al unei părți din transportul rutier de mărfuri din Finlanda către Germania pe rute maritime, nu numai că reducem presiunea pe autostrăzile puternic congestionate, dar contribuim în mod semnificativ și la reducerea emisiilor de CO2. Până în prezent, cu acest nou serviciu, am reușit să economisim peste 330.000 de kg de emisii de CO2, acoperind 350.000 km”, explică Adele Lasionytė, șefa unității de afaceri de la Girteka.
În plus, serviciul urmărește să ridice nivelul de confort și satisfacție profesională a șoferilor Girteka. Prin facilitarea unor rute mai scurte și mai localizate, Girteka nu numai că își reduce impactul asupra mediului, dar îmbunătățește și condițiile de lucru pentru șoferii săi valoroși.
Prin parcurgerea unor distanțe mai scurte, șoferii pot avea mai multă flexibilitate și mai multe oportunități de a obține un bun echilibru între viața profesională și cea privată, pe care compania se concentrează.
Potențialul de extindere a serviciilor viitoare
Pe măsură ce industria logistică se confruntă cu dubla provocare a decarbonizării și a menținerii unui avantaj competitiv, opțiunile de transport multimodal și intermodal apar ca alternative din ce în ce mai viabile la transportul rutier tradițional de mărfuri.
„Privind în viitor, vedem un potențial considerabil în extinderea serviciilor noastre multimodale și intermodale. Pe măsură ce interconectarea lanțurilor de aprovizionare globale crește, analizăm în mod activ rute suplimentare pentru a conecta Europa de Nord cu alte regiuni continentale. Această strategie se aliniază cu obiectivele clienților noștri, care se extind dincolo de decarbonizare pentru a cuprinde eficiența generală și beneficiile pentru părțile interesate, fie că este vorba de clienți, parteneri sau de echipa noastră, în special, de șoferii noștri. Această abordare multifațetată a logisticii exemplifică angajamentul nostru față de practicile de afaceri responsabile”, rezumă A. Lasionytė.
Transportul durabil: o situație în care toți câștigătorii sunt avantajați
Sustenabilitatea transportului multimodal, în special atunci când integrează serviciile rutiere și de feribot, reprezintă o abordare transformatoare pentru reducerea impactului industriei logistice asupra mediului.
Datorită dimensiunii lor, feriboturile oferă mijloace mai eficiente din punct de vedere energetic pentru transportul de mărfuri pe distanțe lungi. Acest lucru este esențial în efortul continuu de decarbonizare a transporturilor. În plus, posibilitatea șoferilor de a-și lăsa remorcile în port pentru a fi preluate de un alt șofer minimizează timpii de inactivitate și timpii de funcționare a motoarelor, reducând și mai mult amprenta de carbon. Prin optimizarea acestei combinații de transport rutier și cu feribotul, Girteka își va spori eficiența operațională, creând un scenariu avantajos pentru mediu, pentru clienții noștri și pentru ecosistemul logistic mai larg.

Compania suedeză Jula Logistics folosește un camion Scania de 32 de metri lungime pentru a putea transporta mai multă marfă la fiecare cursă și a produce, în consecință, emisii mai mici. Acum este timpul pentru următorul pas: uriașul camion va fi alimentat electric. Acesta este cel mai recent exemplu de soluție de transport durabil pe care Scania o dezvoltă în strânsă colaborare cu un client progresist.
Camioanele europene au voie să transporte o semiremorcă de 12 m cu o greutate totală de 40 de tone. Din 2015, Jula Logistics folosește un vehicul de două ori mai mare, ceea ce înseamnă că transportă două semiremorci și are o lungime de 32 m. Acest camion are o greutate totală de 64 de tone, inclusiv încărcătura și remorca. Transportând o încărcătură mai mare la fiecare cursă și reducând astfel numărul de curse pe care camionul trebuie să le facă între depozit și portul de încărcare în fiecare zi, Jula Logistics economisește până la 70% energie și emisii pe unitate transportată. Acum, camionul va fi alimentat de energie electrică și va fi pus în funcțiune uneori în prima jumătate a anului 2022.
„Folosim transportul intermodal, unde mărfurile noastre, care ajung în portul din Göteborg cu vaporul, sunt depozitate într-un tren care merge la Falköping. De acolo, mărfurile sunt transportate cu un camion, ultima parte a cursei până la depozitul nostru din Skara. Este uimitor să putem face acest lanț de transport și mai sustenabil prin utilizarea unui camion alimentat cu energie electrică de la panourile solare pe care le vom construi pe acoperișul depozitului nostru”, spune Lennart Karlsson, CEO Jula Logistics.
Colaborarea cu Jula Logistics este în concordanță cu modul în care Scania gestionează trecerea către transportul durabil. „Electrificarea este o necesitate pentru angajamentul nostru față de nivelul de zero emisii și pentru a ne atinge obiectivele climatice. Parteneriatele strânse cu părțile interesate care împărtășesc valorile noastre sunt importante pentru ca aceasta să se desfășoare în ritmul necesar. Nu putem face asta singuri, iar Jula Logistics este un partener foarte apreciat căruia îi pasă profund de mediu”, spune Fredrik Allard, șeful departamentului de mobilitate electrică la Scania.
Scania lucrează atât cu prototipuri, cât și cu noi modele de afaceri și, împreună cu clienții și alți parteneri, soluțiile viitoare sunt simulate și realizate. Soluția cu care Scania a ajutat-o pe Jula Logistics permite vehiculului foarte lung și greu să facă de câteva ori drumul dus-întors de la locul unde oprește trenul în Falköping până la depozitul din Skara, o distanță care măsoară 60 km.
„Noul camion electrificat, extrem de lung și greu este un exemplu excelent al modului în care un dialog strâns cu clienții face posibilă construirea unui vehicul unic, care să răspundă cerințelor clientului respectiv într-un stadiu foarte incipient, de asemenea pentru un model care nu este în producție de serie”, spune Allard.
O imagine de ansamblu detaliată a consumului de energie, un program optimizat de rută și necesitatea de încărcare sunt simulate meticulos în prealabil pentru a permite acest flux de transport. Odată ce camionul este în funcțiune, acesta are o influență pozitivă încă din prima zi când vine vorba de reglarea fluxului de distribuție al Jula. O parte vitală în colaborarea cu Jula Logistics va fi optimizarea procesului de încărcare, a infrastructurii aferente și a fluxului complet în timp util.
„Parteneriatul nostru cu Scania arată că acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, dar trebuie să creăm și o posibilitate pe termen lung de a conduce aceste vehicule mai lungi, care să ne permită să avem o cantitate mai mare de marfă în ultima parte a fluxului nostru intermodal”, spune Karlsson.
Scania și Jula Group vizează un parteneriat pe termen lung cu electrificarea extinsă a fluxurilor de transport pe care Jula Logistics le conduce. Electrificarea acestui camion Scania de 32 m este doar începutul.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit