După investițiile în depozitele pentru produse farmaceutice și, recent, într-un nou depozit ADR, H.Essers a ajuns să opereze în România 60.000 mp de pentru mărfuri specializate, majoritatea în proprietate.
La finalul lui 2024, compania a extins suprafața de depozitare pentru mărfuri periculoase la București cu 10.000 mp, devenind, cu 30.000 mp de astfel de spații, furnizorul de servicii logistice care operează cea mai mare suprafață de depozitare certificată SEVESO.
Tocmai datorită investițiilor din 2024, dar și unor clienți noi, H.Essers Logistics și-a crescut volumul de activitate (mai ales distribuția locală de farmaceutice) în primul trimestru din 2025 cu 20% față de perioada similară din 2024. Și are noi proiecte în industria farmaceutică (Direct to Pharma), prin care livrează medicamente scumpe direct către farmacii, decât cele din lanțurile mari – o tendință nouă pe piață.
În ceea ce privește transportul internațional, compania caută să se adapteze la noile realități de pe piață – scăderea volumelor, Pachetul Mobilitate – și a scăzut în ultimul timp flota din România de la 330 la 190 de camioane grele.
Sectorul transportului rutier din Spania a încheiat anul 2024 cu rezultate solide, marcând o creștere semnificativă a volumului de mărfuri transportate. Potrivit Encuesta Permanente del Transporte por Carretera, publicată de Ministerul Transporturilor și Mobilității, transportatorii spanioli au manipulat 1,644 miliarde de tone de mărfuri, înregistrând o creștere de 2,64% față de 2023.
Creștere accelerată a transportului internațional
Unul dintre cele mai importante segmente de creștere a fost transportul internațional, care a avansat cu 4,98%, ajungând la un volum total de 95,04 milioane de tone transportate peste granițele Spaniei. Această tendință s-a consolidat în ultimul trimestru al anului, când s-au manipulat 23,50 milioane de tone, ceea ce reprezintă o creștere spectaculoasă de 21,66% față de aceeași perioadă din 2023.
Transportul intern domină piața, dar cu ritm mai lent
În timp ce transportul internațional a avut o evoluție puternică, transportul intern a crescut mai modest, cu 2,5%, menținându-se însă dominant, cu un volum total de 1,549 miliarde de tone transportate. Totuși, creșterea nu a fost uniformă. Transportul rutier de mărfuri realizat de companii pentru terți a crescut cu 3,21%, ajungând la 1,429 miliarde de tone, iar transportul în cont propriu, adică realizat direct de companii pentru nevoile lor, a înregistrat o scădere de 0,96%.
Deși volumele transportate au crescut, și costurile au urmat un trend ascendent. Costul mediu pe kilometru a crescut cu 0,98% în 2024, în principal din cauza: creșterii prețului motorinei și a taxelor de drum internaționale
Cea mai mare creștere a costurilor s-a înregistrat în transportul pe distanțe scurte (sub 50 km), ceea ce ar putea afecta în special livrările locale și distribuția urbană.
Dinamica pozitivă a transportului rutier spaniol ar putea continua și în 2025, dar rămân unele incertitudini legate de costurile operaționale și de posibile schimbări legislative la nivel european. În contextul creșterii taxelor de drum și al tranziției către soluții mai sustenabile în transport, companiile ar putea fi nevoite să adopte noi strategii de eficientizare a costurilor pentru a-și menține competitivitatea.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit