Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2022 au fost create în industria de logistică și transport din Franța numai 10.000 de locuri de muncă noi, potrivit celui mai recent raport al Observatorului prospectiv al ocupațiilor și calificărilor în transport și logistică (OPTL). Adică s-a înregistrat o creștere de 1,3% față de 2021, în condițiile în care în 2021 creșterea fusese de 4,2% față de 2020, iar estimările pentru 2023 indică o creștere mai mare față de 2022.

La final de 2022, în transportul și logistica din Franța lucrau 801.200 de angajați, iar la final de 2023, 805.030 de angajați – cu mențiunea că cifrele din transportul de mărfuri și de pasageri nu sunt diferențiate în aceste statistici. Încetinirea creșterii ocupării forței de muncă este cauzată de dificultățile de recrutare, mai ales de faptul că trebuie înlocuiți cei care se pensionează, și care sunt tot mai mulți. În medie, angajații din aceste industrii au 44 de ani.

Pe de altă parte, în 2022, s-a observat o creștere cu 20% a numărului de persoane care urmează cursuri de formare profesională pentru a fi șoferi de camion, până la peste 41.100.

Reamintim că începutul lui 2022 a fost o perioadă marcată în Franța de cel de-al cincilea val de Covid-19, care a perturbat lanțurile de aprovizionare și a fost deci caracterizat în special de penuria de componente auto. În plus, situația a fost exacerbată de invazia Rusiei în Ucraina.

În 2022, activitatea din transportul rutier de marfă francez cu vehicule grele a fost stabilă, volumul total atingând 338 de miliarde tone-kilometri, aproape același nivel ca în 2021 (-0,3%). Iar în transportul feroviar și pe căile navigabile interioare volumul a scăzut. Astfel, ponderile celor trei moduri în transportul intern de mărfuri în 2022 sunt similare, rutierul deținând 87,6% din total, feroviarul 10,4% și fluvialul 2%.

În transportul rutier de mărfuri redresarea începută în 2021 a continuat în 2022, atingându-se o cifră de afaceri de 63,2 miliarde de euro (+11,2% față de 2021). Creșterea prețurilor combustibililor din 2021 a continuat în 2022, fiind amplificată de izbucnirea războiului din Ucraina și de punerea în aplicare a unui embargo asupra energiei rusești.

Impactul prețurilor mai mari ale combustibililor a putut fi observat în tarifele de transport rutier de mărfuri, care au crescut accelerat, cu 9,3% în 2022, față de o creștere de 1,5% în 2021, atingând niveluri nemaivăzute de peste 15 ani. Dar costurile au crescut și mai repede decât prețurile serviciilor. De exemplu, în cazul transportului pe distanțe lungi, unde este imposibilă sau incertă întoarcerea zilnică acasă a conducătorului auto, tarifele au crescut cu 10%, dar costurile cu 17%. Iar în transportul pe distanțe scurte costurile au crescut cu 16,6% pentru combinațiile articulate de până la 44 t și cu 14,5% pentru șasiuri, iar tarifele cu 8,9%.

Transportul rutier intern de mărfuri din Franța realizat pentru terți a scăzut cu 5,9% în al doilea trimestru din 2023 (după -3,6% în primul trimestru), de la 37,2 la 35 de miliarde tone-kilometri, tendință care ar putea fi atribuită cererii mai scăzute, în special pentru produsele agroalimentare și materialele de construcții.

Totuși, vânzările de vehicule grele noi de marfă au continuat să crească în al doilea trimestru al lui 2023, cu 5,2%, marcând un al treilea trimestru consecutiv de creștere (după +3,7% în al patrulea trimestru din 2022 și +11,3% în primul trimestru din 2023). Această creștere a fost determinată de creșterea vânzărilor de camioane (+9,8%). În ceea ce privește costurile din transportul rutier de mărfuri, cel cu șoferii care conduc pe distanțe lungi au crescut în 2022 cu 7,7% în medie anuală față de 2021, iar în 2023 cu 8,1% în medie anuală față de 2022.

Cererea de vehicule comerciale, cum ar fi camioane, autobuze și autoutilitare, este ridicată în Europa de Sud-Est, deoarece există multe companii de transport și logistică cu sediul în regiune, responsabile de transportul de mărfuri din porturile de la Marea Neagră către Europa Centrală. MHS Truck & Bus Group, unicul distribuitor al vehiculelor comerciale MAN în România, anunță că a implementat cu succes, în întreaga sa rețea națională de service, pentru a sprijini lanțul de aprovizionare, dispozitive de realitate asistată RealWear®, principal furnizor mondial de soluții de realitate asistată pentru lucrătorii industriali din prima linie. De la implementare până în prezent, MHS Truck & Bus Group estimează că timpul de diagnosticare a reparațiilor vehiculelor a fost redus cu 75%, în timp ce deplasările experților tehnici au fost reduse cu 50%. Compania estimează economii de 2.700 de litri de combustibil pe lună, raportat la 9 experți și 300 de litri / muncitor.

Inițial, MHS Truck & Bus Group a avut în vedere o strategie de instruire și diagnosticare la distanță, folosind dispozitive mobile și laptopuri robuste. Cu toate acestea, după o cercetare aprofundată, a constatat că dispozitivele portabile și laptopurile nu permiteau tehnicianului să folosească ambele mâini și, de asemenea, îl forțau pe tehnician să se uite în jos la ecran și nu la vehicul. Partenerul SETH al RealWear®, care acorda consultanță pentru MHS Truck & Bus Group, a recomandat soluțiile de realitate asistată RealWear®.

Dispozitivul RealWear®  este în același timp robust, compatibil cu vocea pentru comenzi simple și pentru aplicații Android optimizate pentru voce și funcționează perfect în medii zgomotoase datorită tehnologiei de anulare a zgomotului. Astfel, expertul poate vedea imediat și exact ceea ce vede tehnicianul prin camera montată pe cap, ceea ce face ca soluția să fie perfect potrivită pentru instruire și diagnosticare la distanță.

Utilizarea RealWear® dincolo de atelier

Dincolo de pregătire, tehnicienii MHS Truck & Bus Group sunt frecvent nevoiți să lucreze pe marginea drumului, alături de un vehicul imobilizat, uneori în zone cu trafic intens sau cu vizibilitate redusă, ceea ce nu este ideal pentru a efectua reparații în siguranță. De asemenea, experții săi sunt nevoiți să conducă aproximativ 2.000 km pe lună, ceea ce poate echivala cu aproximativ 40 de ore de călătorie. Pentru a rezolva atât provocările legate de diagnosticare, cât și cele legate de instruire, MHS Truck & Bus Group a investit într-o sală de videoconferință și multimedia, unde experții pot fi staționați și conectați cu tehnicienii din toate locațiile sale de service, folosind Cisco Webex Expert on Demand pe modelul emblematic HMT-1 de la RealWear®.

În timpul procesului de diagnosticare, atunci când tehnicienii nu pot diagnostica problema, aceștia inițiază un apel către un expert și folosesc RealWear® pentru a întreprinde diagnosticarea la distanță. Dispozitivele RealWear® sunt capabile să furnizeze înregistrări video și fotografii de înaltă calitate în timpul reparațiilor vehiculelor, ceea ce facilitează rezolvarea rapidă a problemelor. Experții, care se pot afla la sediul central al MHS Truck & Bus Group sau în oricare dintre atelierele service la nivel național, pot utiliza adnotările Webex pentru a marca elementele de interes.

Explorarea de noi cazuri de utilizare pentru dispozitivele purtabile de realitate asistată în domeniul auto

În colaborare cu SETH, MHS Truck & Bus Group caută în mod activ să extindă cazurile de utilizare a tehnologiei RealWear®. Potențialele cazuri de utilizare în viitor ar putea include extragerea datelor direct din calculatorul vehiculului pe dispozitivul RealWear® și utilizarea tehnologiei pentru a ajuta la transmiterea comenzilor pentru piese noi.

„Dispozitivele purtabile de realitate asistată permit MHS Truck & Bus Group să repare vehiculele mai rapid și, în cele din urmă, să repună clientul pe drum mai repede. A fost o alegere ușoară să recomandăm RealWear® către MHS Truck & Bus Group, deoarece este o soluție hands-free care este mult superioară altor dispozitive purtabile, cum ar fi ochelarii inteligenți sau alte dispozitive purtate pe cap. Soluțiile care necesită utilizarea mâinilor sunt, de asemenea, problematice atunci când lucrătorii din prima linie folosesc echipamente de protecție, cum ar fi mănuși, unde este incomod să folosească un ecran tactil”, spune Mihai Dănilă, CEO la SETH.